• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402073021833
  • خبرنگار : 50469

امام جمعه ایلام:

معلمان مجاهدان فرهنگی جامعه هستند

معلمان مجاهدان فرهنگی جامعه هستند

ایسنا/ایلام  نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام گفت: در دل جمهوری اسلامی آموزش‌وپرورش قلب تپنده ملت و مملکت و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن برای تأثیرگذاری بر قشر دانش‌آموز و نسل جوان است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله نور کریمی تبار» امروز یکشنبه ۳۰ مهر در جمع معاونان و کارشناسان پرورشی شهرستان‌ها و مناطق استان ایلام، با اشاره به پیروزی‌های رزمندگان حماس در شکستن هیمنه‌ی پوشالی رژیم صهیونیستی، به نقش جمهوری اسلامی در پرورش روح مقاومت، پرداخت و اظهار کرد: ایستادگی مردم فلسطین و نواز غزه نشئت‌گرفته از روحیه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قلب تپنده‌ی جهان اسلام در آن‌ها دمیده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان، تصریح کرد: در دل جمهوری اسلامی نیز آموزش‌وپرورش قلب تپنده ملت و مملکت است و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن برای تأثیرگذاری بر قشر دانش‌آموز و نسل جوان است.

 وی به تلاش دشمنان برای دین‌زدایی از جامعه اشاره کرد و گفت: در این برهه که اذهان و فطرت پاک دانش‌آموزان در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی به خروش آمده باید به پرورش و ترویج فضائل اخلاقی، اسلامی و سیاسی در بین آن‌ها بپردازیم تا بتوانیم تربیت را به سمت‌وسوی حیات طیبه سوق دهیم.

 کریمی‌تبار گفت: طبق تأکید امامان معصوم، مجاهدت در کارهای فرهنگی و تلاش برای تأثیرگذاری در روح انسان‌ها از مجاهدت نظامی و دفاع با سلاح افضل است. زیرا مجاهدت فرهنگی باعث جلوگیری از بین رفتن باورهای دینی و اعتقادی انسان مؤمن می‌شود.

 وی به نقشه‌ی دشمنان برای نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و گفت: معلمان که مجاهدان فرهنگی جامعه هستند در نجات فکری دانش‌آموزان به‌عنوان قشری که دشمن روی آن هدف و برنامه‌ریزی کرده است بسیار مؤثر و تأثیر گذارند و فعالیت آنان نزد خداوند دارای پاداش بزرگی است.

 نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام، همچنین از کار فرهنگی و تربیت انسان به‌عنوان صدقه جاری و سرمایه‌گذاری برای دنیا و آخرت یاد کرد و گفت: کار فرهنگی و تأثیرگذار، در بین دانش‌آموزان، باید به سمت تربیت سرباز برای امام‌زمان (عج) پیش رود.

 امام‌جمعه ایلام با تقدیر از اقدامات مدیرکل آموزش‌وپرورش و مجموعه دستگاه تعلیم‌ و تربیت استان به ذکر روایاتی از ائمه معصومین در اهمیت نقش معلمان و علما پرداخت و از آنان به‌عنوان نگهبان باورهای دینی مسلمانان و شیعیان یاد کرد.

 "علی درویشی" مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در این نشست، اظهار کرد: به دنبال تحول در مجموعه تعلیم‌وتربیت و حوزه‌های آموزشی و پرورشی بوده‌ایم. در حوزه اندیشه و فکر دانش‌آموزان کار تحولی را هدف قرار داده‌ایم.

 وی به اقدامات انجام‌گرفته در اربعین اشاره کرد و گفت: در بحث کارهای فرهنگی به‌ویژه اربعین کار دلی و عاشقانه را مبنا قرار دادیم.

 درویشی به برگزاری راهیان نور و راهیان پیشرفت، سوگواره «احلی من العسل»، بازدید از موزه‌های دفاع مقدس و.... اشاره کرد و گفت: علاوه بر این توجه ویژه‌ای به مقوله جهاد تبیین شده است و برنامه داریم برای همهٔ همکاران، دوره ضمن خدمت جهاد تبیین برگزار کنیم.

 وی گفت: کارگاه آشنایی با صحیفه سجادیه، طرح اتقان، گسترش مراکز مشاوره‌ای و تجهیز این مراکز و برگزاری اردوهای جهادی تیم‌های مشاوره به شهرستان‌ها، اجرای طرح نماد، طرح دانایی و توانایی و... ازجمله فعالیت‌های فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha