• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403040603922
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

انتخاب اصلح به‌دست مردم است

انتخاب اصلح به‌دست مردم است

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: انتخاب اصلح، دست مردم است، می‌توانیم شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنیم، مردم به عمل افراد نگاه کنند، ببینند چه کسی می‌تواند با منطق انقلاب پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز ۶ تیرماه ۱۴۰۳، در مراسم بزرگداشت اربعین رئیس جمهور فقید خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی در شهر سرابله، اظهار کرد: غدیرخم نعمت بزرگی است که نسل به نسل به ما رسیده و باید قدردان آن باشیم، غدیر بزرگترین عید و بزرگترین حادثه درس آموز برای ماست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما آموزنده است، اینکه در جمعی که ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند، بیعت می‌کنند و به واسطه ۷۰ روز صحنه عوض می‌شود، خواص طرفدار باطل فضا را مدیریت می‌کنند و خواص طرفدار حق سکوت می‌کنند و توده مردم بی‌تفاوت می‌شوند و امام جامعه خانه‌نشین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: هزینه‌ای که مسلمانان بابت بی‌تفاوتی عده‌ای در غدیر پرداخت کردند، هنوز آثار منفی آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: نعمت اهل بیت (ع) بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است، انقلاب ما یک پیوند ناگسستنی با غدیر دارد، سکوت خواص در غدیر موجب به وجود آمدن حادثه تلخ عاشورا شد و شهادت امام حسین(ع) باعث آگاهی مردم و شکل گیری اربعین حسینی شد.

امام جمعه ایلام گفت: عید غدیر صرفا یک عید نیست، باید فرهنگ امام معصوم در جامعه را معرفی و تبیین کنیم. ما مدیون غدیر و امام علی(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه امروز با مدیریت مقام معظم رهبری، پرچم دار این نهضت در سراسر دنیا هستیم افزود: شهید آیت‌الله رئیسی کسی بود که دنبال عدالت بود، تلاش کرد مردم مزه خدمت را بچشند، این مرد با تمام توان پای کار بود و تلاش کرد، ایمان به خدا داشت، می‌دانست در مقابل مردم باید خادم بود و در برابر دشمن سخت گیر.

وی با تأکید بر اینکه سه سال پیش در چه فضایی بودیم و شهید آیت‌الله رئیسی آگاهانه ورود کرد و عاشقانه به مردم خدمت کرد، گفت: قبل از ورود شهید آیت‌الله رییسی ۶۰۰ تا ۷۰۰ روزانه آمار مرگ و میر کرونا داشتیم، تنها راه ورود واکسن بود می گفتند دنیا به ما واکس نمی دهد.

این مسئول تأکید کرد: فروش نفت ما به ۳۰۰ هزار بشکه نفت رسید، هزاران واحد تولیدی در کشور تعطیل بودند، دیپلماسی التماسی داشتیم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: کسی که رأس دولت قبل از آیت‌الله رئیسی قرار داشت، می‌گفت برای آب آشامیدنی نیاز به مذاکره با کدخدا داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: با ورود شهید آیت‌الله رئیسی چند ماهواره ما به فضا پرتاب شد، حقوق‌های معوقه کارمندان پرداخت شد، میزان فروش نفت به نزدیک دو میلیون بشکه رسید.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در دنیای امروز باید با منطق خودشان برخورد کرد، اگر از جایی به ما ضربه زدند از همان جا هم ضربه خوردند، نمونه آن پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونسیتی بود.

این مسئول گفت: عده‌ای در مقابل دشمنان تسلیم شده بودند، رئیس جمهور شهید با منطق خود با دنیا ارتباط برقرار کرد و در پیمان‌های مختلف جهانی مثل بریکس و شانگهای عضو شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با افتخار در سازمان ملل قرآن به دست گرفت، تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را به دست گرفت، اثر این برخوردهای انقلابی هنوز در تمام دنیا بعد از شهادت ایشان هنوز وجود دارد.

وی ادامه داد: باید حواسمان باشد، ما وارث خون شهدای کربلا هستیم، شیعه هستیم، از برکت انقلاب اسلامی فلسطین نفس می‌کشد و جبهه مقاومت تشکیل شد.

این مسئول تصریح کرد: تعجب می‌کنم بعضی‌ها می‌گویند ما با صندوق قهر هستیم، مشکل در بحث تورم و گرانی داریم ولی نعمتی که انقلاب اسلامی به ما داده اینکه می‌توانیم برویم پای صندوق و از گزینه‌های موجود آزادانه انتخاب کنیم.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها ما را آدم حساب نمی‌کردند، ما فراموش کنیم که شهدای گرانقدر دنبال چه بودند، مگر غیر این ‌است که دنبال استقلال، عزت و دین ما بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: به سادگی نمی‌شود خون شهدا را فراموش کرد، نعمت ولایت که در رأس حاکمیت قرار گرفته و در دنیا نظیر آن وجود ندارد و امنیت و پیشرفت ما را تأمین می‌کند

وی سوال کرد: آیا کسانی که حرف از قهر با صندوق می‌زنند، این همه نعمت و دستاورد را نمی‌بیننند؟ دشمن تبلیغ می‌کند و تلاش می‌کنند، عدالت اجرا نشود و مشکلات زیاد شود، باید تلاش کنیم موانع برداشته شود.

این مسئول گفت: رشد اقتصادی در دهه نود صفر و زیر صفر بود، در دوره شهید آیت الله رییسی به ۶ درصد رسید.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: باید دستاوردها را ببینیم، حتما در انتخاب باید توجه کرد، باید ریل‌گذاری شهید آیت الله رییسی در کشور ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: مشکلات ما نسبت به ظرفیت ها قابل مقایسه نیست، رییس جمهوری می‌خواهیم از این ظرفیت‌ها استفاده کند.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha