• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072316262
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مطرح کرد:

بهره‌مندی مربیان قرآن لرستان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

بهره‌مندی مربیان قرآن لرستان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

ایسنا/لرستان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان از بهره‌مندی معلمان و مربیان مؤسسات قرآن از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان خبر داد و گفت: مربیان متقاضی بیمه قرآنی در قالب بیمه روستایی می‌توانند مدارک مورد نیاز را به‌صورت حضوری به دفتر اتحادیه قرآنی تحویل دهند.

روح‌الدین بلواسی در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای برنامه بیمه قرآنی در قالب بیمه اجتماعی روستایی از سوی اتحادیه قرآنی استان خبر داد و گفت: این بیمه قرآنی در قالب بیمه روستایی است و دولت هزینه دو سوم یارانه به بیمه‌گذار تقبل می‌کند و پرداخت مستمری و بازنشستگی و فوت دارد.

وی با بیان اینکه این بیمه هنوز بیمه درمانی ندارد که از طرف اتحادیه کشوری در حال پیگیری است، افزود: مطابق دستورالعمل اتحادیه قرآنی متقاضیان باید استمرار در فعالیت کلاسی حضوری یا مجازی از طریق یک مؤسسه و تشکل قرآنی و یک جلسه خانگی و یا در مسجد به‌صورت مستمر فعالیت قرآنی داشته باشند و در کارگروه‌های افتخاری قرآنی اتحادیه به‌صورت مستمر و گروهی حضور داشته باشند و مورد تأیید قرار بگیرد.

بلواسی از جمله شرایط واجد شرایطی بیمه قرآنی را داشتن سن از ۱۸ تا ۵۰ سال، یک قطعه عکس ۴×۳، تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی پشت و رو، معرفی‌نامه از مؤسسه و تشکل قرآنی برای مربیان وابسته به مؤسسات و تشکل‌ها، تصویر مدرک قرآنی فقط گواهی دوره تربیت مربی قرآنی و یا مدرک تخصصی و دارا بودن رتبه قرآنی کشوری و استانی، دارا بودن مدرک تخصصی و دوره تربیت مربی قرآنی و مواردی که از طرف اتحادیه قرآنی ابلاغ شده است، اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت لرستان اضافه کرد: چنانچه مربی مدرک دوره تربیت نداشته باشد ولی سابقه فعالیت جلسه خانگی قرآنی داشته باشد با تعهد شرکت و قبولی در دوره که از طرف اتحادیه برگزار می‌شود در لیست بیمه قرار خواهد گرفت و تعهد استمرار فعالیت‌های آموزش قرآنی مطابق دستورالعمل اتحادیه قرآنی لرستان باید داشته باشد.

بلواسی درباره مراحل ثبت‌نام بیمه قرآنی گفت: مربیان متقاضی بیمه قرآنی در قالب بیمه روستایی مدارک مورد نیاز را هم ترجیحاً به‌صورت حضوری به دفتر اتحادیه تحویل دهند و تعهدنامه مربوطه را امضا کنند، اگر امکان حضور نبود مدارک را در ایتا به یکی از شماره‌های ۰۹۳۳۷۲۴۲۷۰۳ – ۰۹۹۰۱۵۳۰۷۶۹ ارسال کنند.

وی بیان کرد: لازم است متقاضیان در فرم به‌صورت دقیق نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، جنسیت، وضعیت تأهل، محل تولد، محل صدور شناسنامه، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، شماره ملی، تحصیلات، شغل، استان، نشانی محل کار، نشانی محل سکونت، تلفن ثابت، تلفن همراه، کد پستی، نوع پرداخت بیمه، (یک ساله/شش ماهه) را تکمیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha