• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402072013989
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

احزاب سیاسی به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند

احزاب سیاسی به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: احزاب سیاسی یکی از مؤثرترین نهادهای تأثیرگذار بر روندهای تصمیم‌گیری و اجرایی کشور و به‌ عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند.

تراب محمدی در نشست خانه احزاب استان اظهار کرد: از دیدگاه و نقطه‌نظرهای مختلف جریانات سیاسی مجوزدار در تصمیم‌گیری برای پیشرفت و اعتلای استان استقبال می‌کنیم. 

وی با اشاره به این که احزاب سیاسی ارتباط تنگاتنگی با کلیه وجوه سیاست و علی‌الخصوص انتخابات دارد افزود: احزاب سیاسی با سازمان‌دادن به اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی موجود در جامعه در عین حالی که عامل تقسیم‌کردن و متشکل ساختن مردم به شاخه‌ها و بخش‌های گوناگون‌اند، عامل نزدیک‌کردن و تلفیق نمودن خرده گرایش‌های فردی و اجتماعی در قالب دکترین‌ها، ایدئولوژی‌ها و یا نظام‌های اندیشه‌ای کم‌ و بیش منسجم هستند.

وی همچنین با اشاره به استقبال گسترده از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از افزایش نقش‌آفرینی احزاب در قانون جدید انتخابات نیز خبر داده و اظهار امیدواری کرد و گفت: در اسفندماه سال جاری شاهد انتخاباتی سالم و شکوهمند خواهیم بود.

محمدی نیز در خاتمه این جلسه ضمن تبریک پیروزی‌های به‌دست‌آمده در محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی در حملات اخیر حماس، بر حضور مؤثر و مطلوب احزاب در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی استان به‌ویژه انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: در چند دهه گذشته در هیچ‌کدام از انتخابات تقلب رخ نداده و تأکید ما بر حاکمیت قانون و برگزاری انتخابات بدون کوچک‌ترین نقص می‌باشد. مردم نیز چنانچه احساس کنند از آرای‌شان صیانت می‌شود حتماً پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه در خصوص مسائل مبتلا به استان و انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و بررسی راهکارهای افزایش میزان مشارکت در انتخابات بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha