• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071812435
  • خبرنگار : 50107

رئیس پلیس راهور مشهد:

قوانین بازدارنده‌ای در زمینه تصادفات وجود ندارد

قوانین بازدارنده‌ای در زمینه تصادفات وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس راهور مشهد با بیان اینکه قوانین بازدارنده‌ای در زمینه تصادفات وجود ندارد،گفت: ابزار پلیس، قوانین بوده که امروز قوانین به حداقل بازدارندگی خود رسیده است.

سرهنگ عباس عابدینی امروز، ۱۸ مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بررسی اجرای طرح ویژه انضباط ترافیکی بلوار وکیل‌آباد که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز جنس خواسته‌های ما در مدیریت ترافیک از دغدغه‌مندی شروع شده و در غیر از مجموعه پلیس در حال پیگیری است. قبلا کارها جزیره‌ای و محدود انجام می‌شد اما امروز انسجامی در نظم‌بخشی به معابر مشهد در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ۴۴ درصد تصادفات شهر مشهد در ۶ ماهه اول سال در معابر بزرگراهی اتفاق افتاده که به دلیل تردد بالا در شهر اجتناب‌ناپذیر است. امروزه در شهر مشهد شاهد تغییر رفتار رانندگان هستیم که باید به سمت اصلاح رفتارها برویم. تا امروز ۲۰۲ نفر در شهر مشهد فوت شدند. در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۶۵ نفر فوتی داشتیم که امسال به ۱۸۳ نفر رسیده و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

عابدینی افزود: ۵۰ درصد تصادفات سهم عابر پیاده بوده که نگران‌کننده است. یکی از دلایل تصادفات حضور کامیون‌ها در شهر است. افراد ۱۶ تا ۲۵ ساله قشر آسیب‌پذیر در تصادفات هستند که باید با فرهنگ‌سازی این موضوع را رفع کنیم. در بین خانواده‌ها به شدت شاهد عدم درک خطر هستیم. عدم توجه به جلو ۳۸.۵ درصد علت تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور مشهد با بیان اینکه قوانین بازدارنده‌ای در زمینه تصادفات وجود ندارد، عنوان کرد: ابزار پلیس، قوانین بوده که امروز قوانین به حداقل بازدارندگی خود رسیده است.

در ادامه دکتر سید آریا حجازی، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی اظهار کرد: در اجرای این طرح در زمینه شناسایی افرادی که مشکوک به مصرف الکل یا روان‌گردان‌ها هستند، کمک می‌کنیم تا اثربخشی خود را داشته باشیم. بدترین موضوع در پزشکی قانونی تصادفات و صحنه‌های دلخراش در سالن تشریح است. 

در بخش دیگری از نشست یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: با اجتماع سه ضلع قانون، زیرساخت ‌و آموزش، طرح‌هایی برای اکران در معابر شهری به ویژه وکیل‌آباد در رفت و برگشت آماده شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است وارد فاز نتیجه‌بخش شویم باید در اطلاع‌رسانی همکاری لازم انجام شود. آموزش‌ها در این زمینه لازم است تا همه شهروندان و رانندگان آگاه شوند. قبلا پیشنهاد داشتیم محدوده ترافیکی الگو انتخاب شود که با حضور دستگاه‌های مختلف این موضوع در حال پیگیری است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha