• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402071610555
  • خبرنگار : 50130

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

اختصاص بیش از ۱۳ هزار حجم ابلاغی دوره های آموزشی سوادآموزی به کردستان

اختصاص بیش از ۱۳ هزار حجم ابلاغی دوره های آموزشی سوادآموزی به کردستان

ایسنا/کردستان معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان، پوشش حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را یکی از مهم ترین اولویت های این حوزه عنوان کرد و گفت: در همین راستا از کلیه ظرفیت ها، همکاری شرکا و اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و شهرستان ها و مناطق استفاده خواهد شد.

 گلبهار خسروی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به  ابلاغ دستورالعمل کلاس گذاری سال جاری به مناطق و آغاز کلاس گذاری از شهریور ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس آمار برآوردی استان از بی سوادان باقی مانده، حجم برنامه های آموزشی و مکمل سواد آموزی در دوره های مختلف در بین شهرستانها و مناطق توزیع شده است تا در دستور پیگیری قرار گیرد. 

 وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم به استان اختصاص یافته است، افزود: ۵۳۰۰ نفر مربوط به دوره سواد آموزی، ۴۵۰۰ نفر دوره انتقال و تعداد ۴ هزار نفر مربوط به دوره تحکیم است که بر اساس وضعیت هر شهرستان و منطقه، حجم ابلاغی توزیع شده است. 
خسروی در ادامه به جایگاه شوراهای پشتیبانی سواد آموزی شهرستانها و نقش فرمانداران و بخشداران به عنوان رئیس و مسئول شورا در تحقق حجم ابلاغی پرداخت و ادامه داد: در همین راستا، طی نامه ای جدول حجم توزیع شده به تفکیک هر شهرستان و منطقه برای فرمانداران ارسال و درخواست شده است که پوشش حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ در دستور کار شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان ها و مناطق قرار گرفته، ضمن رصد و کنترل مستمر موضوع، گزارش اقدامات به معاونت سواد آموزی ارسال شود. 
وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مرتبط در جهت شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد بهره گیری و با توجه به هماهنگی صورت گرفته، از اطلاعات موجود در سامانه های در اختیار دستگاه ها برای دسترسی به آمار اسمی و مکانی بی سوادان استفاده می شود. 
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی های کلیه مسئولین و دست اندرکاران و بهره گیری از ظرفیت های مختلف و مشارکت همگانی، زمینه تحقق برنامه های این حوزه فراهم و در سال جاری نیز شاهد ارتقای شاخص های سواد در سطح باشیم.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha