• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071208415
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان:

۲۷۸ کلاس درس جدید  به فضای آموزشی استان اصفهان افزوده شد

۲۷۸ کلاس درس جدید  به فضای آموزشی استان اصفهان افزوده شد

ایسنا/اصفهان معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید ۲۷۸ کلاس درس به مجموعه محیط‌های آموزشی این استان افزوده شد.

علی اصغر ذاکران، عصر (چهارشنبه، ۱۲ مهرماه) در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز روستای مبارکه از توابع شهرستان تیران و کرون، اظهارکرد: ۲۷۸ کلاس آموزشی در بیش از ۵۰ مدرسه احداث شده که خیران مشارکت ۸۵ درصدی در اجرای پروژه‌ها داشته‌اند.

وی افزود: وزارت آموزش وپرورش بدون همکاری خیرین قادر به بهسازی و احداث محیط‌های آموزشی به تنهایی نبوده و کار به آهستگی پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، معاون ‌مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: به همکاری مردم برای رفع نیاز محیط آموزشی نیاز داریم که هر فرد به سهم خود آن را ایفا کند.

وی با بیان اینکه وضعیت بعضی از مدارس به دلیل فرسودگی خوب نیست، تصریح کرد: بهسازی و مقاوم سازی این دست مراکز آموزشی نیازمند اعتبار است اما محدودیت بودجه دولت کارگشا نیست.

ذاکران یادآورشد: خیرین با کمک‌های مالی می‌توانند سرعت کار را افزایش دهند تا کمبود و مشکلات مدرسه سازی رفع شود.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۸۳ درصد از مدارس استان اصفهان انجام شده، خاطرنشان کرد: با این اقدام بخاری‌های نفتی و گازی از محیط‌های آموزشی حذف شده است.

به گفته معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، امسال ۵۰۰ مدرسه این استان با رنگ آمیزی و زیباسازی محیطی، شاداب سازی شدند که خیرین نیز در این امر مشارکت داشتند.

احداث ۳۷ مدرسه در تیران و کرون

همچنین فرماندار تیران و کرون با اشاره به نهضت مدرسه سازی در این ‌شهرستان‌ گفت: یکی از چالش‌های این‌منطقه فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی بوده که با شکل گیری نهضت مدرسه سازی که خیرین‌مشارکت خوبی داشته‌اند این نگرانی تاحدودی رفع شده است.

علی محمدی کیا افزود: ۳۷ پروژه احداث مدرسه در دستور کار است که بیش از هزار میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدامات زیرساختی برای آموزش و تربیت و نیروی انسانی جدید است که باید نظام آموزشی و دانش آموزان و خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: مفاهیم تربیتی و آموزشی متناسب با نیاز و سن ارائه شود تا نسل موثر و کارآمد برای آینده تربیت شود.

مدرسه خیرساز روستای مبارکه شهرستان تیران و کرون با زیربنای ۶۲۵ مترمربع و ۶۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha