• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402070704465
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار عنوان کرد:

امنیت و وحدت دو بال توسعه سیستان‌ و بلوچستان

امنیت و وحدت دو بال توسعه سیستان‌ و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم استان باید جهشی برای توسعه و عبور از عقب‌ماندگی‌ها در این منطقه باشد، گفت: تنبلی و بی‌توجهی برخی دولت‌ها و مسئولان باعث شد بخشی از زمان را از دست بدهیم و که باید به سرعت جبران شود.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری، رضا شریفی جمعه در جلسه شورای هماهنگی روابط‌ عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افسران جنگ نرم در مواجهه با تهاجم همه‌جانبه دشمنان به معنای واقعی کلمه، اصحاب رسانه و مدیران روابط‌عمومی ها هستند، بیان کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب باید جهشی برای توسعه و عبور از عقب‌ماندگی‌ها در این استان باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان افزود: یکی از عواملی که موجب شده تا بسیاری از مسائل و مشکلات استان همچنان ادامه پیدا کند عدم اجرای مصوباتی هست که باید در دهه ۸۰ به مرحله اجرا می‌رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنبلی و بی‌توجهی برخی دولت‌ها و مسئولان باعث شد بخشی از زمان را از دست بدهیم و ترک فعل صورت گیرد، اگرچه بخشی از فرامین معظم له مانند راه‌آهن، چاه نیمه چهارم و گازرسانی انجام شده؛ اما همه مصوبات عملیاتی نشده، باید آسیب‌شناسی کنیم تا از این فضا رها شویم.

تشکیل کارگروه‌های ویژه برای رسیدگی به مصوبات رهبر معظم انقلاب

وی ادامه داد: در این زمینه کارگروه‌های ویژه ای در حوزه سیاسی - اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و عمران، امنیتی و انتظامی تشکیل و بولتن‌هایی نیز تهیه شده که در آن موشکافانه مسائل سیستان و بلوچستان تبیین شده تا علاوه بر مصوبات دهه ۸۰ تمامی سخنان رهبر در طول ۴۴ سال احصا و برای آن برنامه‌ریزی انجام شود.

شریفی اذعان کرد: کارگروه سیاسی و اجتماعی یک‌سری تکالیف دارد و در مجموع کارگروه‌های اغنایی، عملیات روانی و رسانه‌ای با پیوست اجتماعی و فرهنگی است و به سایر کارگروه‌ها کمک می‌کند، افزون بر آن تبیین پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای کارگروه‌های دیگر را هم برعهده دارد.

امنیت و وحدت ۲ بال توسعه سیستان‌ و بلوچستان

وی با بیان اینکه امنیت و وحدت ۲ بال توسعه منطقه به شمار می‌روند، گفت: اگر سیستان و بلوچستان ناامن و وحدت در آن مخدوش شود توسعه‌ای در کار نخواهد بود، امروز عزم‌ها برای توسعه در استان جزم شده نباید هیجان‌سازی و فضا را غبارآلود کنیم؛ فرد یا افرادی که هیجان تولید کرده و فضا را ملتهب می‌کنند باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با وجود تمام مسائل و مشکلات موجود خوشبختانه شرایط استان روبه‌بهبود است و صد البته که بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه باید موجب دقت و شتاب هرچه بیشتر مسئولان شود.

وی با بیان اینکه کسانی که درصدد پیشرفت سیستان و بلوچستان هستند باید از ظرفیت‌های اجتماعی و نخبگانی موجود برای حفظ امنیت و وحدت استفاده کنند، اظهار کرد: از اختیاراتی که به استاندار این استان و مجموعه تیم آن داده شد حداکثر استفاده را می‌کنیم؛ باید بسته‌های پیشنهادی داشته باشیم و مسائل را اولویت‌بندی کرده تا استان با یک جهش مواجه شود و مردم آن را احساس کنند.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان این ظرفیت را از گذشته‌های دور تاکنون دارند که مشکلات را در درون استان خودشان حل کنند، باید پیشرفت‌ها را بیان و امید آفرینی در جامعه را رونق داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ساماندهی سوخت تصمیماتی گرفته شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، از سوی دیگر فرهنگ تعاون و کار مشترک در این استان آسیب‌دیده که باید احیا شود تا برکات ارزشمند آن را ببینیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۰۷:۵۶

وحدت در جمعه ۷مهر کاملا به خوبی دیده شد عجب پذیرای بود