• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402070100401
  • خبرنگار : 50130

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استثنایی کردستان نواخته شد

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استثنایی کردستان نواخته شد

ایسنا/کردستان در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم نمادین بازگشایی مدارس و زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه استثنایی پارسا در سنندج نواخته شد.

 طالب محمدی، امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استثنایی استان در مدرسه پارسا در سنندج  با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: تا کنون حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان  ثبت نام کردند.

وی،تلاش همسوی دانش آموزان، خانواده ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و افزود: امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تعلیم و تربیت را جزو حقوق انسانها برشمرد و ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه ای را فراهم آورند تا دانش آموزان بتوانند استعدادها و توانمندی های خود را بروز دهند.

محمدی افزود: این حق در مورد دانش آموزان استثنایی ویژه تر است چون استعداد و توانمندی در دانش آموز با نیاز ویژه خاص و نهفته تر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه در دانش آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است و هم نحوه برآورده کردن آن ویژه تر است، افزود: در مدارس عادی استعداد دانش آموزان راحت تر تشخیص داده می شود.

محمدی تکلیف خدمت گزاران در آموزش و پرورش استثنایی را سنگین تر دانست و خدمت به دانش آموزان استثنایی را فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نهادی ریشه دار است، آموزش و پرورش را مصداق اصلی اعمال تعلیم و تربیت عنوان کرد.

محمدی آموزش و پرورش را نهادی مهم، بزرگ و حساس دانست و افزود: اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی ضمن توصیه مطالعه و مهارت آموزی به دانش آموزان، آنان را سرمایه های اجتماعی آینده خواند و بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش داریم گامهای موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه برداریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت نام، توزیع کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه هدف تمامی نظام های آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموز برای تبدیل شدن به شهروندی آگاه و کارآمد است، عنوان کرد: ضعف مهارت های زندگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه می تواند منشاء بسیاری از ناهنجاری های رفتاری در آنان باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تاکید بر این نکته که دانش آموزان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه ودر تعامل با همسالان خود بیاموزند، خاطر نشان کرد: باید فرصت ها را مهیا کرد تا آنان علاوه بر کسب توانایی های تحصیلی ،مهارت های لازم را برای زندگی در جامعه کسب کنند.

محمدی اصل مهم در آموزش وپرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت ها دانست و یادآور شد: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha