• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062817577
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

تخصیص اعتبار برای توسعه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

تخصیص اعتبار برای توسعه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از تخصیص اعتبار برای توسعه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

دکتر سمانه حسن‌پور بیست و هشتم شهریورماه در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: این مرکز در لرستان بی‌نظیر بوده و تنها مرکزی است که این خدمات را به هم استانی‌ها و حتی جمعیت استان‌های مجاور می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و بحث ناباروری که قسمت مهم موضوع بوده درمان نابابروری یکی از راهبردهای اساسی رشد جمعیت در استان و کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: لذا برای ما اهمیت دارد که به این مرکز درمان ناباروری کمک کرده تا بتوانیم هم به جمعیتی که در حال حاضر مراجعه می‌کنند خدمات بهتری ارائه شده و مردم در مراجعه راحت‌تر باشند و هم با توجه به امکانات و فضایی که وجود دارد پذیرش بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: نرخ خدمات و سرویس‌هایی که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان ارائه می‌شود از استان‌های مجاور نیز پایین‌تر بوده که یک نکته مثبت است.

این مسئول اضافه کرد: ما با کمک به اینجا و توسعه فضای فیزیکی و تجهیزات آن امیدواریم بتوانیم افراد بیشتری تحت پوشش قرار داده شده و به سیاست‌های جمعیتی و آرامش خانواده‌های هم استانی کمک کنیم.

حسن‌پور با اشاره به این‌که ما در دو حوزه می‌توانیم به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان کمک کنیم، بیان کرد: اول بحث خرید تجهیزات برای واحد درمانی بوده که می‌توانیم کمک‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: در این رابطه منتظر دریات پیشنهادات به صورت مکتوب هستیم تا بررسی کرده و از سرفصل‌هایی که مجاز هستیم بودجه‌ای را به این مرکز اختصاص دهیم، باید برآوردها را چک کرده و میزان اختصاص را مشخص کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: همچنین در بحث فضای نیمه‌تمام مرکز که نیاز به بازسازی دارد نیز باید مستندات لازم برای ما ارسال شودد تا بتوانیم با صدور مجوزهای قانونی در استان و کشور به این مجموعه کمک کنیم.

همچنین دکتر فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت مرکز درمان ناباروری این مرکز گفت: با توجه به حجم بالای مراجعات زوجین نابارور لرستان و حتی استان‌های همجوار توسعه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات بیشتر امری ضروری است.

وی با اشاره به تشکیل نزدیک به ۷ هزار پرونده برای زوجین نابارور در این مرکز، بیان کرد: در صورت حمایت و تخصیص اعتبار مشخص برای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانیم به تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتری خدمات ارائه دهیم.

این مسئول گفت: طرح توسعه‌ای این مرکز درمان ناباروری تهیه شده که درصورت تحقق فضای فیزیکی آن دو برابر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha