• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402062716929
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی متلاشی شد

۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی متلاشی شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی متلاشی شده که ۲۳ درصد سرقت‌ها از اماکن خصوصی، ۲۵ درصد سرقت از سایر عناوین و ۲۴ درصد نیز سرقت قطعات و از داخل خودرو بوده است.

سرهنگ کاظم صادقی، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۲۶ شهریورماه تعداد پنج هزار و ۱۱۱ فقره سرقت در خراسان جنوبی رخ داده است.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه از نظر فراوانی سرقت جزو استان های ۳۳ -۳۴ کشور قرار داریم، اظهار کرد: در حوزه کشف نیز افزایش ۲۸ درصدی سرقت ها را در خراسان جنوبی را داریم که نشان تلاش‌های روزافزون همکاران ما در انتظامی خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرقت مسلحانه در خراسان جنوبی نداریم و سرقت‌های به عنف نیز آمار بسیار پایینی دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال پرونده‌های سرقت بسیار مهمی را رسیدگی کرده‌ایم، تصریح کرد: ۶۰ درصد سرقت ها در مرکز خراسان جنوبی، انجام می‌شود که قابل توجه است.

صادقی گفت: ۹ درصد سرقت‌ها در طبس، هفت درصد سرقت‌ها در شهرستان قاین و ۲۵ درصد سرقت ها در سایر شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۹ طرح مقطعی در مقابله با سرقت از ابتدای سال در خراسان جنوبی انجام شده است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی در حوزه جرائمی که پلیس آگاهی مورد رسیدگی قرار می دهد ۹۵ درصد مربوط به جرم سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲.۵ درصد را نیز جرائم جنائی را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: پنج قتل نیز در خراسان جنوبی انجام شده است که خوشبختانه متهمان همه این قتل‌ها دستگیر شده‌اند. یک مورد آدم ربایی نیز داشته‌ایم که در صحنه جمع شده است و تلاش بر حفظ امنیت روانی جامعه داشته‌ایم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha