• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402062616182
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بارش‌های پاییزی امسال کهگیلویه و بویراحمد؛ بیشتر از نرمال و زودتر از موعد

بارش‌های پاییزی امسال کهگیلویه و بویراحمد؛ بیشتر از نرمال و زودتر از موعد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش های پاییزی امسال بیشتر از نرمال و زودتر از موعد پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، علی محمد روستا روز یکشنبه در نشست ستاد بحران استان افزود: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای اقدامات پیشگیرانه حوادث غیرمترقبه به خصوص بارش های سیل آسا در استان تدبیر شود.

وی اظهارکرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی بارش های پاییزی امسال بیشتر از نرمال و زودتر از موعد پیش بینی شده و اواسط آبان ماه هم شروع می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان می طلبد دستگاه های عضو ستاد بحران از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه ها با آغاز فصل سرما علاوه بر پیشگیری های لازم در آماده باشد کامل باشند تا در زمان بارش ها غافلگیر نشویم.

روستا تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب جاده های استان روستایی است و با اولین بارش مسدود می شوند، تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مردمی در مناطق روستایی اندیشیده شود تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها بخصوص صدا و سیمای مرکز استان، آخرین وضعیت جوی استان و زمان بارش ها اطلاع رسانی شود تا مردم از حضور در مکان های پر حادثه که زمینه ساز تلفات و حوادث ناگوار است اجتناب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خسارت سیل مانسون پارسال اشاره و عنوان کرد: سیل سال گذشته بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و راه های روستایی وارد کرد.

روستا بیان کرد: در همین زمینه ۵۲۰۰ پرونده خسارتی تشکیل شد که از این تعداد  ۳۳۲۶ پرونده با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک های استان ارسال شد.

علیرضا نیکروز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: سال زراعی گذشته سال پر بارشی بود که از تجربیات خوب سال گذشته در آستانه فصل سرما و خدمات رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

وی افزود: برخی از مناطق استان از جمله روستاهای بخش «زیلایی» و «جوکار» در شهرستان مارگون با اولین بارش برف مسدود می شوند و تا چند ماه از سال ارتباط آنها با شهر قطع می شود و به وسیله بالگرد به آنها خدمات رسانی می شود.

نیکروز اظهار کرد: یکی از مواردی که در اولین بارش برف سال گذشته موجب قطعی چند ساعته برق و مشکلات زیادی برای مردم در مرکز استان شد عدم هرس به موقع درختان بود که امسال هرس درختان به موقع انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha