• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402062314732
  • خبرنگار : 50283

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر انزلی مطرح کرد؛

باید با عملکردمان نشان دهیم که محب واقعی معصومین هستیم

باید با عملکردمان نشان دهیم که محب واقعی معصومین هستیم

ایسنا/گیلان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر انزلی گفت:باید با عملکردمان نشان دهیم که محب واقعی معصومین هستیم لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی باید فرصت خوبی برای شناساندن سیره و منش خاندان عصمت و طهارت باشد.

 حجت الاسلام حمید رهبرشاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت ایام روزهای پایانی ماه صفر؛ رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) همچنین شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در بیشتر بقاع متبرکه شهرستان از جمله بقاع شاخص بندر انزلی ویژه برنامه‌های بزرگداشت و عزاداری این ایام در حال برگزاری است.

وی افزود: بقاع شاخص شهرستان بی بی حوریه، آقا سید نجفی، امامزاده صالح غازیان، امامزاده ابراهیم سنگاچین همچنین نذرگه چاه صاحب الزمان (عج) است که شهروندان می توانند در این ویژه برنامه‌ها حضور داشته باشند.

رهبرشاد با بیان اینکه شهرستان بندر انزلی دارای ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه است که در مناسبت‌های مذهبی تلاش می‌شود از این ظرفیت برای اجرای ویژه برنامه‌ها استفاده شود، تاکید کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی و مناسبتی در دستور کار اوقاف قرار دارد ولی بیشتر برنامه‌ها به صورت مردمی و با مشارکت و همکاری چشمگیر شهروندان برگزار می‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه معنویتی که در این ایام وجود دارد باید در تمام طول سال سرلوحه زندگی، عمل و رفتار ما باشد، گفت: التزام قلبی و عملی به آنچه که از نظر اسلام خوب و حق است به معنای تعظیم شعائر است.

رهبرشاد تاکید کرد: این التزام عملی و قلبی باید مستمر باشد و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت باید در تمام طول سال باشد تا بتوانیم از سیره و منش آنها همچنین رفتار و گفتار آنها درس بگیریم و در زندگی خودمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به چند روش می‌توان این منش و سیره خاندان عصمت و طهارت را کسب کرد، افزود: اولین روش مطالعه سیره این بزرگواران از طریق منابع معتبر و آشنایی به نحوه زندگی رفتار، کردار و گفتار آنهاست.

رهبرشاد تصریح کرد: روش دیگر عمل به این سیره است و اینکه با عملکردمان نشان دهیم که محب واقعی معصومین هستیم لذا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی فرصت خوبی برای شناساندن سیره و منش خاندان عصمت و طهارت باید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha