• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061911890
  • خبرنگار : 30147

افتتاح مرکز فرآوری پسته اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی تربت حیدریه

افتتاح مرکز فرآوری پسته اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی تربت حیدریه

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با هفته تعاون پروژه مرکز فرآوری پسته اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی شهرستان تربت حیدریه افتتاح شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی، در این مراسم گفت: در این پروژه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

آرش آوان میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مجری پروژه اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی شهرستان تربت حیدریه است.

وی ضمن تبریک هفته تعاون از پتانسیل پسته کاری شهرستان، سطح زیر کشت، میزان تولید و لزوم احداث این کارخانه در جهت خدمت رسانی به کشاورزان این شهرستان و حتی شهرستان‌های اطراف و همچنین نقش تسهیل گری تعاون روستایی در امور تعاونی‌ها سخن گفت و از حمایت و همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و سازمان جهاد کشاورزی استان تشکر کرد.

در ادامه غلامرضا قنبری، رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی از سطح زیر کشت، پتانسیل پسته کاری استان و حمایت از تعاونی‌ها و پسته کاران سخن گفت و از اقدامات مدیریت تعاون روستایی استان و اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی شهرستان در این خصوص تقدیر نمود.

شاکری مدیرعامل اتحادیه نیز ضمن اعلام ظرفیت تولید مرکز فرآوری پسته، اعتبار هزینه شده و تأثیر آن در خدمت رسانی بیشتر به اعضا، کشاورزان و روستائیان و برنامه‌های در دست اقدام اتحادیه در آینده از جمله راه اندازی دفتر صادراتی و ورود به بورس محصول پسته گفت.

در پایان نیز خط فرآوری پسته، افتتاح و آغاز به کار نمود و توضیحات کامل مراحل فرآوری و دستگاه‌ها و تاسیسات مرکز مذکور، توسط تکنیسین خط، به حاضرین داده شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی به مناسبت هفته تعاون، مرکز فرآوری پسته اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی تربت حیدریه با حضور دکتر هادربادی، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به صورت وبیناری، دکتر قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مهندس آوان، مدیر تعاون روستایی استان و کی‌پور، معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت‌حیدریه در محل مرکز فرآوری پسته، واقع در روستای سیوکی بخش مرکزی تربت حیدریه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha