• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060201187
  • خبرنگار : 50455

رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم در دو سال اخیر

رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم در دو سال اخیر

ایسنا/قم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در آستانه هفته دولت از رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خبر داد.

در آستانه هفته دولت مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم امروز ۲ شهریورماه طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، گفت:در دو سال اخیر شاهد رشد ۷۸ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی بوده ایم و در حال حاضر ۳۹ هزار نفر از شهروندان قمی در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که این موضوع به دلیل دو اتفاق مهم یعنی بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی (علیه السلام) در شهریور ۱۴۰۱ و افتتاح کتابخانه مرکزی قم همزمان با میلاد امام مهدی (عج) در اسفند ماه سال گذشته بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار متر مربع فضای کتابخانه ای در استان داریم و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ و با تدبیر دولت مردمی و همت و تلاش جهادی استاندار و مدیران فرهنگی استان، کتابخانه مرکزی فاخر و درخوری برای شهروندان پردیسان افتتاح کنیم.

توکلیان در ادامه با تاکید بر تغییر رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر از محلی صرفاً برای مطالعه به پایگاه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در حال حاضر علاوه بر تاکید بر نقش های سنتی مانند مطالعه کتاب و امانت کتاب که یکی از شاخص های توسعه فرهنگی و کتابخوانی است و بررسی میزان رشد امانت کتاب در کتابخانه های عمومی استان، رشد ۳۴۰ درصدی این حوزه را نشان می دهد.

 وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی در بسیاری از مناطق استان که با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است، با طراحی خدمات و فعالیت های فرهنگی متناسب با نیاز مردم هر منطقه، درحال نقش آفرینی و پر کردن خلاء فضای آموزشی و فرهنگی است.

توکلیان در پایان پیرامون فعالیت‌های نوین کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: راه اندازی محافل ادبی با هدف شناسایی، تربیت و استعدادیابی علاقه مندان به حوزه شعر، ادبیات، داستان نویسی، محافل قرآنی، جشنواره قصه گویی و نمایشگاه کسب و کار های کوچک در کتابخانه‌های عمومی استان با هدف نمایش، عرضه، و آموزش کسب و کارهای خانگی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در دو سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha