• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403040805405
  • خبرنگار : 50455

/مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح/

قمی‌ها از انتخابات به ایسنا چه می‌گویند؟

قمی‌ها از انتخابات به ایسنا چه می‌گویند؟

ایسنا/قم مردم استان قم ضمن مشارکت در انتخابات، از دلیل حضورشان در پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفتند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در شرایطی که رئیس جمهور استعفا داده یا فوت کند و یا دو ماه بیشتر در بستر بیماری باشد، باید ظرف ۵۰ روز رئیس جمهور بعدی انتخاب شود و بر همین اساس و در پی شهادت آیت الله رئیسی، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز هشتم تیر ماه برگزاری است.

مردم متدین قم از همان ساعات ابتدایی حضور پرشوری در صحنه داشتند و با این حضور پر شور بار دیگر خواهند توانست با صلابت بالاترین مشارکت را در سطح کشور برای استان قم رقم بزنند.  

خبرنگار ایسنا با حضور در یکی از شعب اخذ رأی از حال و هوای مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید و با آنان در خصوص اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات به گفت‌وگو پرداخته است.

شرکت در انتخابات که نماد و زبان دموکراسی است

علی، جوان ۲۸ ساله‌ای که همراه دوست‌اش در حال خروج از شعبه اخذ رأی است، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شرکت در انتخابات که نماد و زبان دموکراسی است باید توسط آحاد جامعه پیگیری شود و حضور در آن به یک وظیفه بدل شود چرا که در این شرایط امکان حضور مردم در تصمیم برای سرنوشت محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: همگان به این نقطه مشترک خواهند رسید که زبان گفتمان بین مردم و حاکمیت رأی و حضور در انتخابات است؛ البته این موضوع زوایای دیگری دارد که باید به صورت دقیق به آن پرداخته و مطالعه شود. امیدوارم انتخابات که ثمره انقلاب طیبه اسلامی است پرشور برگزار شود و همگان با هر نظر و سلیقه‌ای ملزم به شرکت در آن شوند. انشاالله.

رأی دادن فایده‌ای ندارد؛ سخن دشمنان ملت است

یک شهروند ۶۱ ساله قمی که مادرش را با ولیچر برای رأی دادن آورده است، بیان کرد: مادرم اصرار دارد که به حرمت خون شهدا و همه بزرگانی که جان خود را برای این کشور فدا کردند خودش در پای صندوق رأی حاضر شود و این سختی و گرما را به جان خریده است.

این کارگر زحمت کش ادامه داد: همه ما باید رأی دادن را وظیفه خود بدانیم و این سخن که برخی تکرار می‌کنند رأی دادن فایده‌ای ندارد و نتایج مشخص است، حرف دشمنان این ملت و انقلاب است و امروز مردم غیور ما نشان می‌دهند این یاوه‌گویی‌ها در عزم ما خللی وارد نمی‌کند.

برای سربلندی مملکتم رأی می‌دهم

این مادر ۹۳ ساله که تسبیح به دست زیر لب ذکر می‌گوید، گفت: برای سربلندی مملکتم آمدم رأی بدهم. می‌بینم که نوه‌هایم نسبت به آینده مأیوس هستند آمدم که به آن‌ها نشان دهم باید امیدوار باشند و پای کشور خود بایستند.  

منتخب مردم، اوضاع اقتصادی را سامان ببخشد

یک شهروند دیگر قمی که کارمند یک شرکت خصوصی است، برای گفت‌وگو جلو آمد و با لبخند گفت: رأی دادن حق ما است باید از آن برای تعیین سرنوشتمان استفاده کنیم و اجازه ندهیم دشمنان ما را دلسرد کنند.

وی ادامه داد: هر یک از نامزدها که با اکثریت آراء مردم انتخاب شد فراموش نکند که باید خستگی ناپذیر برای بهبود معیشت ما تلاش کند و اوضاع اقتصادی را سامان ببخشد.

رئیس جمهور آینده زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند

مینا دختر ۱۸ ساله‌ی رأی اولی که خواهرش از او در کنار صندوق رأی عکس می‌گیرد در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: من کنکوری هستم و در این روزها بیشتر از همیشه باید درس بخوانم اما بر خودم واجب می‌دانستم که حتما در انتخابات شرکت کنم و خیلی ذوق زده‌ام که جشن تکلیف سیاسی من همزمان با انتخابات مهم ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: امیدوارم رئیس جمهور آینده برای جوانان این سرزمین آینده روشنی رقم بزند و زمینه اشتغال ما را فراهم کند.

تمرکز رئیس دولت بر عرصه اشتغال و مسکن

یک بانوی میانسال قمی که خانه‌دار است، افزود: من برای خودم آرزویی ندارم و همه چیز را برای جوانان می‌خواهم. رئیس جمهور آینده باید تلاش کند که دردی از روی دل جوانان بردارد و زمینه ازدواج آنان را ایجاد کند.

اکرم ادامه داد: دغدغه جوانان اشتغال و مسکن است، جوانان ما چطور می‌توانند با این اجاره بهای مسکن تشکیل خانواده بدهند رئیس جمهور آینده باید بر این عرصه تمرکز جدی داشته باشد.

وی اظهار کرد: حضور با نشاط و پرشور ما پدر و مادرها برای فرزندانمان امیدآفرین خواهد بود ما باید به آن‌ها نشان دهیم که با انسجام و وحدت و مشارکت می‌توانیم فردای بهتری را بسازیم.

انتظار مردم از زئیس جمهور سخت کوشی است

دانشجوی رشته شیمی در پاسخ به این سوال که از رئیس جمهور آینده خود چه می‌خواهد، گفت: رئیس جمهور آینده باید با تدبیر عمل کند و باعث از بین رفتن زحمات و عرق‌هایی که پای پیشرفت این کشور ریخته شده، نشود.

زهرا عنوان کرد: انتظار مردم از ایشان سخت کوشی و اراده‌ایی است تا موانع را از سر راه برداشته و جاده‌ پیشرفت و توسعه را ادامه دهند.

امروز وظیفه مسئولین در برابر ملت همیشه بیدار بسیار سنگین است

عارف دانشجوی در رشته گرافیک که به همراه مادر و خواهرش برای رأی دادن آمده است، بیان کرد: مناظرات کاندیداها را خانوادگی دنبال می‌کردیم تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم البته مهم این است که کاندیداها بعد از اینکه به قدرت رسیدند به آنچه که گفتند عمل کنند.

وی تاکید کرد: مردم ما خسته‌اند از وعده‌هایی که عملی نمی‌شود اما باز هم امیدوار و با صلابت آمدند تا نشان دهند امروز وظیفه مسئولین در برابر ملت همیشه بیدار و پای کار انقلاب اسلامی بسیار سنگین است.

بهبود شرایط معیشتی، جبران ایستادگی مردم در برابر تحریم‌ها

پدری که دخترش را در آغوش دارد و از حضور همشهریان خود در شعبه اخذ رأی ابراز خوشحالی می‌کند، گفت: از حضور همشهریانم احساس غرور می‌کنم، مردم قم در همه ادوار نشان دادند که متعهدانه پای این نظام و انقلاب ایستادند.

حسن که ۴۵ سال سن دارد در سخنانش تاکید می‌کند که به یاد شهدای خدمت امروز آمده‌ام و امیدوارم نامزد منتخب مردم با تمام توان و خستگی ناپذیر به دنبال کاهش تورم و گستردگی سفره مردم باشد؛ قطعا بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی می‌تواند بخش مهمی از ایستادگی مردم را در برابر حوادث و تحریم‌ها جبران کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha