• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402060201006
  • خبرنگار : 50225

رئیس پلیس راه استان عنوان کرد

افزایش تردد به سمت مرزهای شلمچه و چذابه/ لزوم رعایت مقررات از سوی رانندگان

افزایش تردد به سمت مرزهای شلمچه و چذابه/ لزوم رعایت مقررات از سوی رانندگان

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش تردد در اغلب محورهای اصلی و مبادی ورودی خوزستان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه، بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگانی که به سمت مرزها می‌روند، تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: به تدریج شاهد افزایش ترددها در اغلب محورهای اصلی و مبادی ورودی خوزستان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه هستیم و با پیش‌بینی دو پارکینگ بزرگ در دو پایانه مرزی، آمادگی خوبی ایجاد شدهاست تا زائران خوودروهای خود را در پارکینگ‌های بزرگ پارک کنند.

وی ادامه داد: زائران اربعین حسینی(ع) تحت هیچ شرایطی نباید خودروی خود را در شبکه معابر رها کنند. با توجه به اینکه روزانه ازدحام تردد بیشتر می‌شود، اگر خودرو در توقف‌گاه‌ها و پارکینگ‌ها پارک نشود و در شبکه معابر که محل تردد و عبور است رها شود، به وسیله یدک‌کش‌ها به پارکینگ‌ها منتقل می‌شود بنابراین به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه یدک‌کش به رانندگان، باید خودروهای خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: کسانی که قصد مراجعه به مرزهای خروجی را دارند باید به چند نکته توجه کنند؛ نخست اینکه قبل از حرکت باید از سالم بودن خودروی خود مطمئن شوند و معاینه فنی خودرو را دریافت کنند. صبر و حوصله در رانندگی و رعایت قوانین و سرعت مطئمنه را مد نظر قرار دهند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی تحت هیچ شرایطی رانندگی نکنند زیرا مهم‌ترین عوامل وقوع حوادث در مراسم اربعین حسینی(ع) در سال های گذشته خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه بوده است.

وی افزود: بیشترین نگرانی‌ها در سفر اربعین حسینی(ع) مربوط به موج برگشت زائران است زیرا زائران که از مسیر خسته هستند، عجله دارند و می‌خواهند هر چه سریعتر به محل زندگی خود برگردند و این مساله می‌تواند یک ریسک بزرگ در حوادث رانندگی باشد بنابراین زائران به محض ورود به کشور، در نزدیک‌ترین و ایمن‌ترین محل در مواکب پیش‌بینی شده استراحت کنند.

رحیمی بیان کرد: هنگام برگشت با توجه به اینکه خودروها در هوای گرم در پارکینگ‌ها قرار داشته‌اند، باید باد لاستیک خودرو در شرایطی که لاستیک سرد است، بررسی شود. اگر خودرویی در جایی پارک شده بوده و به وسلیه یدک‌کش به پارکینگ‌ها منتقل شده است نیز باید سیستم زیربندی و جلوبندی وسیله نقلیه خود را مجددا کنترل کنند تا اگر خودرو حین انتقال با پارکینگ دچار مشکل و مخاطره شده اتس، مشکل را رفع کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: سفر اربعین حسینی(ع) باید برای زائر پیغام صبر و شکیبایی داشته باشد و اگر در رانندگی نیز این پیغام را در دستور کار قرار دهیم، امسال کمترین حوادث رانندگی در طرح رابعین خواهیم داشت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha