• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402053120283
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

دستگاه‌ها با شهرداری‌ها همدل و هماهنگ باشند

دستگاه‌ها با شهرداری‌ها همدل و هماهنگ باشند

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌ها باید در ارتباط با یکدیگر به ویژه با شهرداری‌ها  همدل، هماهنگ و همراه باشند تا علاوه بر پیشرفت همه جانبه منطقه، زمینه رضایتمندی بیشتر مردم فراهم شود.

مهران زینلیان، امروز(سه‌شنبه، ۳۱ مرداد) در جلسه شورای اداری و آیین معرفی شهردار جدید کاشان، اظهار کرد: شهرداران برای پیشبرد امور نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها هستند که در دوره مدیریت جدید شهری این نقص باید رفع شود.

وی افزود: کاشان از شهرهای نمونه استان اصفهان بوده و نیازمند مدیریت مناسب است، شهرداری‌ها سایه‌ای از همه دستگاه‌های اجرایی هستند و مسائل مهمی از جمله امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مجموعه شهرداری ارتباط دارد و یک شهردار موفق برای همه این موارد برنامه دارد.

زینلیان با اشاره به ارزیابی سالانه شهرداران در استانداری، تصریح کرد: انتظار ما این است که کاشان مثل همیشه بدرخشد و این مهم نیازمند عملکرد خوب شهرداری است که در جبهه نخست خدمت‌رسانی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: امتیازات خوبی برای استان اصفهان و شهر کاشان در سفر هیئت دولت تصویب شد که به‌ زودی گشایش‌هایی ایجاد می‌کند و از مدیران شهری انتظار داریم با حضور بیشتر در میان مردم برای توسعه و عمران محلات کوشا باشند.

همچنین فرماندار کاشان با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهرداری زیرمجموعه وزارت کشور است و هر کجا شهرداری و شوراها به خوبی عمل کنند، دولت عملکرد بهتری خواهد داشت.

محمد شریف‌زارعی، تأکید کرد: تاکنون همدلی و هم‌افزایی شورا، شهرداری و فرمانداری را در مدیریت کاشان شاهد بوده‌ایم که حاصل آن اتفاق‌های خوبی است که برای منطقه رقم خورده و مردم از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار کرد: دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌هایی از جمله همسان‌سازی دفترچه‌های عوارض خدمات و نوسازی، اجرای آئین‌نامه‌های ماده ۱۰۱ و دیگر خدمات با همکاری و همدلی به خوبی اجرا شده است.

زارعی گفت: خدمات و اقدامات مجموعه شهرداری در راستای امیدآفرینی در شهر کمک‌کننده است و از شهردار می‌خواهم تا با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت چشم‌انداز خوبی را برای منطقه رقم بزند.

تکمیل پروژه‌های شهری کاشان ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار کاشان نیز گفت: تکمیل پروژه‌های شهری کاشان نیازمند هشتاد هزار میلیارد ریال (۸ هزار میلیارد تومان) اعتبار است که با فرض تورم ثابت، حدود ۲۰ سال طول می‌کشد و علاوه بر آن موضوع تعهدات و بدهی‌های شهرداری مسئله جدی است.

کیومرث محمدپور افزود: مواجهه با مسائل، هم‌افزایی، انسجام و تعامل اثربخش، کار شبانه‌روزی و عزم جهادی یکی از رویکردها در این دوره خواهد بود که تلفیق و پیوند این دو وجه مدیریتی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

وی با اشاره به مشکلات شهر و منطقه کاشان، تصریح کرد: برگزاری نشدن کمیسیون ماده «پنج» در یک سال گذشته عامل ایجاد چالش‌ها در حوزه مدیریت شهری و موجب بروز نارضایتی‌ها در میان شهروندان شده است.

شهردار کاشان تأکید کرد: وضعیت نظافت شهر نگران‌کننده است و نیازمند عزم جدی برای تغییر شرایط موجود است که در حوزه مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل نیز مباحث مختلفی وجود دارد که در قالب نشست با مسئولان استان اصفهان و منطقه پیگیری می‌شود.

محمدپور گفت: مشارکت مردم در مدیریت شهری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی، همواره نتیجه‌بخش است و باید با استفاده از تجربه کلان‌شهرهایی مانند تهران و اصفهان در پروژه‌های کوچک مقیاس، برای تحقق رویکرد محله محوری و به کارگیری ظرفیت معتمدان محلی بهره بگیریم.

شهردار کاشان افزود: توسعه فضای سبز شهری، با توجه به محدودیت منابع آبی یک دغدغه است و استفاده از روش‌های پربازده با کمترین مصرف در این حوزه بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به اعتراض شهروندان به وضعیت نامناسب معابر شهری، تصریح کرد: رفع مشکل معابری که از نظر کیفیت آسفالت وضعیت بحرانی دارند، با ۱۰ هزار تن قیر برطرف می‌شود و این وضعیت در شأن شهری نیست که در فصل گردشگری دو برابر جمعیت خود میهمان داخلی و خارجی دارد.

به گزارش ایسنا، در شورای اداری کاشان، کیومرث محمدپور، به‌عنوان سی و پنجمین شهردار جدید کاشان معرفی شد. حسن بخشنده امنیه در ۱۶ خرداد سال گذشته پس از ۲۱ ماه خدمت در شهرداری کاشان، با رأی اعضای شورا برکنار شد و محمدپور روز سه‌شنبه ۱۳ تیر با شش رأی از ۹ عضو شورای اسلامی شهر کاشان به‌عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha