• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052213783
  • خبرنگار : 50042

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

اساتید دانشگاه‌ها باید رصد شوند

اساتید دانشگاه‌ها باید رصد شوند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها باید رصد شده و دین‌داری آن‌ها محرز شود، گفت: استاد نباید ضد دین را ابراز و ترویج کند و ما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد و سایر دانشگاه‌ها انتظار داریم که اساتید را مورد رصد قرار دهند و به آیین‌نامه‌های دانشگاه توجه شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دین و علم در طول تاریخ اسلام توأمان با یکدیگر نقش تأثیرگذاری در توسعه جوامع اسلامی داشته‌اند، اظهار کرد: هرجا که دین بوده، علم نیز وجود دارد و این دو از هم جدا نیستند.

وی با بیان اینکه با تحولاتی که در جوامع سلطه به وجود آمد، علم را توأمان با دین ندیدند و لذا یکی از نقشه‌های شوم استکبار و قدرت‌های سلطه، جدا کردن علم از دین بوده است، افزود: دانشمندان واقعی همواره موحد بوده‌اند، امروز هم افراد با اندیشه‌های بکر و نخبه، دین‌دار هستند و اکثر مخترعان دنیای بشر در قبل و بعد از اسلام، انسان‌هایی دین‌دار بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بسیاری از نوآوری‌ها توسط مسلمانان ارائه شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر تمدن‌سازی اسلامی است و برای تحقق تمدن اسلامی نیز بایستی این توأمانی علم و دین در کنار یکدیگر در میدان عمل به منصه ظهور برسد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به خدمات متعدد انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز در حوزه و دانشگاه شخصیت‌های برجسته علمی داریم که در داخل و خارج تأثیرگذار هستند بنابراین علم و دانش، جامعه اسلامی را به این مرحله رسانده اما کسانی هم بوده‌اند که برای جدایی دین و علم تلاش کردند. براساس روایات، علم و دانش امانت خدا بر روی زمین است و این موضوع نشان‌ از اهمیت رابطه دین با علم و همچنین صنعت با علم دارد و کسی‌که به علمش عمل کند امانت خدا را ادا کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به هشدار امیرالمومنین علی(ع) درباره چیزی که از دست برود دیگر برنمی‌گردد، گفت: عمر، جوانی، دانش و سلامتی از نعماتی هستند که اگر از دست بروند دیگر برنمی‌گردند. امروز بعضی جریانات در عرصه‌های علمی در تلاشند تا بگویند علم و دین ارتباطی با هم ندارند و وارد مسیر دین‌ستیزی شده‌اند و لذا همه ما در هر جایگاهی وظیفه داریم که برای این معضل و جریان‌ها فکری کرده و مقابله کنیم.

وی گفت: استادی که حقوقش را از جامعه‌ای می‌گیرد که هزاران شهید تقدیم نظام کرده است اما در کلاس، دین‌ستیزی را ترویج دهد، نه‌تنها پذیرفتنی نیست بلکه یک آفت جدی است و لذا وظیفه داریم به همان میزان که برای زندگی و حیات مادی کارمند و دانشجو و استاد و... تلاش می‌کنیم به فکر دین‌شان هم باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها باید رصد شده و دین‌داری آن‌ها محرز شود، افزود: استاد نباید ضد دین را ابراز و ترویج کند و ما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد و سایر دانشگاه‌ها انتظار داریم که اساتید را مورد رصد قرار دهند و به آیین‌نامه‌های دانشگاه توجه شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانِ نقش‌آفرین گفت: در اسلام، فارغ‌التحصیل یا فراغت از تحصیل نداریم؛ از طرفی نباید فقط به اعضای هیئت علمی اکتفا کنیم بلکه باید از ظرفیت شخصیت‌های علمی و فرهیخته‌ای که دارای فکر، علم و کارسازی لازم هستند در عرصه‌های مهم استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha