• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402043019269
  • خبرنگار : 50081

یک کارشناس مذهبی:

سوم محرم یادآور ظلم‌ستیزی و روز رسیدگی به یتیمان است

سوم محرم یادآور ظلم‌ستیزی و روز رسیدگی به یتیمان است

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: روز سوم محرم که به یاد حضرت رقیه(س) نامگذاری شده یادآور ظلم‌ستیزی اهل‌بیت(ع) و یاران‌شان و از طرف دیگر هم قساوت، خونخواهی و بی‌رحمی دشمنان را نشان می‌دهد که دشمنان اهل بیت امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و حتی به دختر بچه یتیم هم رحم نکردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت سوم محرم که به نام حضرت رقیه (س) نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه حضرت رقیه(س) دختر ۳ ساله امام حسین(ع) بودند و در خرابه شام به شهادت رسیدند، محبان اهل بیت(ع) روز سوم محرم را به یاد ایشان عزاداری می‌کنند.

وی افزود: نکته مهمی که در زندگی حضرت رقیه(س) وجود دارد این است که ایشان در کودکی به شهادت رسیدند و نشان از افشاگری نسبت به ظلم یزید و یزیدیان است؛ به این معنا که حضرت رقیه(س) با شهادت خود ثابت کردند که دشمنان قساوت را به نهایت رساندند و آل الله در مقابل ظلم و ستم مقاومت کردند.

عدالتیان ادامه داد: روز سوم محرم که به یاد حضرت رقیه(س) نامگذاری شده یادآور ظلم ستیزی اهل بیت(ع) و یاران‌شان و از طرف دیگر قساوت، خونخواهی و بی‌رحمی دشمنان را نشان می‌دهد که دشمنان اهل‌بیت امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و حتی به دختر بچه یتیم هم رحم نکردند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: بنابراین روز سوم محرم یادآور ظلم‌ستیزی و توجه به یتیمان و رسیدگی به آن‌ها است که مومنان برعکس ظلم و جنایت یزیدیان به یتیمان به خصوص یتیمانی که در بستگان خودشان هستند، توجه کنند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از واقعه و شهادت حضرت رقیه(س) چند درس بگیریم که شامل توجه به اهتمام، ظلم‌ستیزی و عدم خمودگی در سختی‌ها است؛ زیرا مصیبت‌هایی که برای امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به وجود می‌آمد همه با هم همراه بودند و تسلیم ظالمان نمی‌شدند و در آن غربت و سختی‌ها حامی یکدیگر بودند.

عدالتیان با بیان اینکه زندگی اهل بیت(ع) ‌درس‌های بزرگی به جوامع دینی می‌آموزد، خاطرنشان کرد: افرادی که محب امام حسین(ع) هستند در سختی‌هایی که دشمنان، زورگویان و ستمگران کشورهای اسلامی را تخریب می‌کنند، می‌توانند با وحدت، همدلی و همیاری در مقابل ظلم بیاستند و پرچم آزادگی را برافراشته نگاه دارند. همچنین در این روز از یتیم امام حسین(ع) تجلیل و این‌گونه احساس ارادت خود را به امام حسین(ع) نیز ابراز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha