• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042818293
  • خبرنگار : 50161

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران

نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان نقطه جهش توسعه صادرات خواهد شد

نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان نقطه جهش توسعه صادرات خواهد شد

ایسنا/زنجان مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه در زنجان نقطه جهش توسعه صادرات خواهد شد.

رحمت‌اله خرمالی شامگاه دیروز (۲۷ تیرماه) در جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه توسعه صادرات ایران به روسیه با رویکرد نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، اظهار کرد: در سال گذشته شرکت‌های ایرانی در قالب ۱۲ پاویون نمایشگاهی در کشور روسیه حضور داشتند. امسال به دنبال این هستیم جذب هیئت‌های مختلف تجاری را به کشور داشته باشیم و این مهم در غالب نمایشگاه روسیه در زنجان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه از ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: سهم ایران در صادرات به روسیه بالا نبوده و این میزان صرفا به ۷۵۰ میلیون دلار در سال گذشته بوده است و برای سال‌جاری یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شده، با این حال در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری ۲۰۰ میلیون دلار صادرات ثبت شده است.

این فعال حوزه تجارت با بیان به اینکه کشور روسیه ۸ ناحیه فدرال و ۵۰ ناحیه و منطقه اقتصادی دارد، تاکید کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ۱۳۰ کشور در روسیه سرمایه‌گذاری کردند. کشورمان هم حضوری فعالی نداشته است. عمده کشورهایی که از روسیه واردات دارند چین و هلند است.

خرمالی با تاکید بر اینکه باید در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه که در استان زنجان برگزار می‌شود، ظرفیت‌های صادراتی کشور به خوبی معرفی شود، گفت: گروه‌های عمده کالایی صادرات به روسیه در سال گذشته شامل صنایع و خدمات فنی و مهندسی، محصولات و کالاهای دانش‌بنیان، صنایع و تجهیزات نفت و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی، تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع شیمیایی، برق الکترونیک، کشاورزی، ماشین‌سازی، محصولات سلولزی و پلیمری، پوشاک و کفش بوده است.

این مسئول با بیان اینکه صادرات محصولات حوزه کشاورزی طی دو سال اخیر به روسیه ۵۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین محصولات حوزه صنعتی کشورمان نیز ۱۲۸ درصد رشد کرده است. اقلام عمده صادراتی ایران به روسیه در حوزه کشاورزی و بخشی از حوزه صنعتی است.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه از ۱۸ لغایت ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان با هدف حضور حداکثری شرکت‌های توانمند صادراتی ایران و حضور هیئت‌های تجاری متناظر و درخواست‌کننده کالاهای ایرانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha