• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402042515757
  • خبرنگار : 50233

تاخیر در ترخیص فرزندان سمنانی بهزیستی/ اولین "خانه کوچک"در سمنان راه اندازی می شود

تاخیر در ترخیص فرزندان سمنانی بهزیستی/ اولین "خانه کوچک"در سمنان راه اندازی می شود
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تاخیر در ترخیص فرزندان بهزیستی در این استان به عنوان سیاستی دیرپا نام برد که از گذشته در این استان انجام می شده و امروز سازمان بهزیستی در سراسر کشور به این نتیجه رسیده که ترخیص فرزندان نباید محدود به یکی دو مولفه باشد.

محمود منطقی ۲۵ تیرماه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته ترخیص فرزندان بهزیستی مبتنی بر مولفه هایی همچون سن آنها بود، اما بهزیستی استان علاوه بر این مولفه، مولفه های دیگری نظیر اشتغال، سطح سواد و آگاهی و...را نیز مدنظر داشت.

وی گفت: خوشبختانه امروزه بهزیستی به این نتیجه رسیده که روش اجرا شده در بهزیستی سمنان روش درستی است و از همین رو ترخیص فرزندان تنها با در نظر گرفتن سن آنها انجام نمی شود.

وی از تمدید ماندگاری تعدادی از فرزندان بهزیستی در استان خبر داد و افزود: روش اجرا شده در استان امروز مورد تایید سازمان بهزیستی در کشور است و در دیگر استان ها نیز ملاک های متعددی در ترخیص فرزندان در نظر می گیرند.

منطقی از پیگیری جدی مناسب سازی معابر شهری و روستایی از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: اجرای طرح مناسب سازی منوط به همکاری دیگر دستگاه های مسوول و از جمله شهرداری ها، اداره راهداری و حمل و نقل، دهیاری ها، بانک ها و...است.

وی برگزاری منظم جلسات ستاد مناسب سازی با دبیری بهزیستی استان را در اجرای طرح مناسب سازی معابر موثر ارزیابی و تصریح کرد: در همین راستا مناسب سازی اماکن مذهبی، زیارتی، تفریحی، مراکز درمانی و مطب ها، بانک ها و... در دستور کار قرار گرفته و مناسب سازی برخی از آنها از امسال در استان آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از راه اندازی "خانه های کوچک" به عنوان یک طرح جدید در بهزیستی نام برد و گفت:  در همین راستا امسال اولین خانه کوچک در استان راه اندازی خواهد شد.

منطقی، زندگی در خانه های کوچک را راحت تر ارزیابی و خاطرنشان کرد: ورود و خروج ها در این خانه ها برخلاف مراکز معلولین و دیگر مراکز بهزیستی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی نظارت و مدیریت در خانه های کوچک برخلاف مراکز بزرگ و کلنی ها را راحت تر ارزیابی و اظهار کرد: مراقبت از معلولین و افراد در این خانه های کوچک نیز بهتر و مناسب تر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه پیگیری ها در خانه های کوچک به مراتب با تسهیلگری بیشتری همراه است، ادامه داد: حداکثر جمعیت در خانه های کوچک ۱۰ نفر است و از همین رو علاوه بر مدیریت و نظارت بهتر و کارآمدتر، زندگی افراد در این خانه ها بهتر خواهد بود.

وی از افزایش یارانه تخصیص یافته به مراکز و خانه های کوچک خبر داد و گفت: بهزیستی می کوشد شرایط بهتری برای جامعه هدف خود در این گونه مراکز و خانه ها فراهم کند.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha