• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040502793
  • خبرنگار : 50071

معاون شهردار خبر داد

اختصاص بلیت رایگان استخر پارک ملت به تشکل‌های فعال در مساجد

اختصاص بلیت رایگان استخر پارک ملت به تشکل‌های فعال در مساجد

ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سانس‌های استخر پارک ملت که در اختیار شهرداری است، به صورت رایگان در اختیار تشکل‌های مردمی فعال در مساجد قرار می‌گیرد.

حسین باغگلی در حاشیه بهره‌برداری از استخر روباز پارک ملت که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد، اظهار کرد: این مجموعه آبی، جزو مجموعه‌های خاطره‌انگیز برای شهروندان مشهدی است که سبقه ۵۰ ساله دارد.

وی ادامه داد: به دلیل روباز بودن، مجموعه آبی پارک ملت اغلب در تابستان قابل بهره‌برداری است؛ به دنبال این هستیم که بررسی کنیم چگونه می‌توان این مجموعه را در تمام سال در اختیار عموم شهروندان مشهدی قرار داد.

باغگلی با بیان اینکه امسال مجموعه آبی پارک ملت به صورت مشترک با هیات شنای استان خراسان رضوی بهره‌برداری می‌شود، افزود: برهمین اساس، سه سانس متعلق به هیات و چهار سانس نیز در اختیار شهرداری است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، شهرداری این مجموعه را به صورت رایگان در اختیار تشکل‌های مردمی که برنامه‌های اوقات فراغت دارند، با تاکید بر گروه نوجوانان قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت سانس ۶ تا ۸ صبح با گروه‌های ورزشی فعال در پارک ملت است، گفت: سایر سانس‌های شهرداری نیز با رویکرد مسجدمحوری، ویژه گروه‌های مردمی است که برنامه اوقات فراغت در مساجد دارند؛ تلاش ما بر این بوده که زیرساخت‌های شهری را در خدمت مساجد قرار دهیم.

باغگلی با بیان اینکه عموم شهروندان، از سانس‌های در اختیار هیات شنا ( ۱۲-۱۴، ۱۴-۱۶، ۱۶-۱۸) می‌توانند استفاده کنند، افزود: بهای بلیت پیش‌بینی شده و مصوب شورای شهر، ۵۰ هزار تومان است؛ شهرداری هیچ نگاه درآمدی به این مجموعه آبی ندارد و سعی بر این داریم که زیرساخت‌های بیشتری را در اختیار عموم شهروندان بگذاریم.

سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در این دوره، استفاده حداکثری عموم شهروندان از زیرساخت‌های ورزشی است، اظهار کرد: استخر روباز پارک ملت، مجموعه‌ای با سابقه‌ای قریب به ۵۰ سال است که خاطرات خوشی را برای شهروندان مشهدی به همراه داشته است.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در دوره جدید مدیریت شهری، توجه ویژه به تشکل‌های مردمی است که به اشکال مختلف پیاده‌سازی شده است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، تابستان امسال، روزانه ۱۵۰۰ بلیت رایگان استخر در اختیار تشکل‌های مردمی فعال در مساجد قرار می‌گیرد. امیدواریم تا پایان این فصل، ۱۲۰ هزار بلیت رایگان را توزیع کنیم.

علوی‌مقدم با بیان اینکه نگاه کمیسیون ورزش و جوانان بر این بوده که استخر روباز پارک ملت در ۴ فصل سال بهره‌‎برداری شود، عنوان کرد: امیدواریم در کنار این اقدام مهم، وعده ایجاد نهضت عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی را امسال محقق کنیم.

همچنین در این مراسم مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این مجموعه یکی از خاطره‌انگیزترین اماکن تفریحی مشهد محسوب می‌شود، اظهار کرد: این استخر پارک ملت در اختیار شهرداری بوده و معاونت سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی وظیفه بهره‌برداری از آن را عهده‌دار است.

وی تصریح کرد: هرساله با فرارسیدن فصل تابستان و بهبود شرایط آب و هوایی، زمینه فعالیت مجدد استخر مهیا می‌شود و برهمین اساس، از امروز، ۵ تیرماه، فعالیت مجموعه آبی روباز پارک ملت آغاز شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آنچه مسلم بوده این است که ظرفیت‌های شهر را باید با عدالت در اختیار عموم شهروندان قرار دهیم تا همه شهروندان بتوانند به فراخور نیاز، از آنها استفاده کنند.

ناصحی تصریح کرد: یکی از زمینه‌های مشارکت و همکاری با تشکل‌های مردمی و مسجدمحور، استفاده رایگان از این استخر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی با بیان اینکه تلاش داریم حداکثر ظرفیت استخر به‌کارگیری شود، گفت: درصورت مهیا شدن شرایط فنی، استخر روباز پارک ملت در فصل پاییز هم فعال خواهد بود و در اختیار عموم شهروندان مشهدی می‌گیرد.

ناصحی افزود: البته این امر نیازمند انجام مطالعات بوده و شهرداری باید گزارش مربوطه را به شورای شهر ارائه کند. رویکرد ما نیز، رویکرد حمایت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha