• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032113433
  • خبرنگار : 50613

کارگردان تئاتر مطرح کرد

«قصاب شهر لوژن»؛ نمایشی درباره رسانه

«قصاب شهر لوژن»؛ نمایشی درباره رسانه

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش «قصاب شهر لوژن» گفت: این نمایش درباره رسانه است؛ رسانه‌هایی که در حال حاضر روی جوانان تاثیر زیادی گذاشته است.

مهدی شمس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضوع نمایش قصاب شهر لوژن اظهار کرد: به طور کلی این نمایش درباره رسانه است؛ رسانه‌هایی که در حال حاضر روی جوانان تاثیر زیادی گذاشته و  اتفاقات عجیب و غریبی در جامعه مجازی در حال رخ دادن است.

وی افزود: این نمایش روایت دختر بچه‌ای است که به خواب عمیقی فرو می‌رود و وارد دنیای شبکه‌های تلویزیونی می‌شود که پدر و مادرش در حال نگاه کردن و رد کردن آن‌ها هستند و خواب ترسناکی است. ناخودآگاه وارد یک سیاه چاله می‌شود که برگشت از آن بسیار سخت است، در این میان نیروی سفید یا خیر همیشه همراه دختربچه است و در انتهای نمایش شاهد پیروزی او هستیم.

شمس ادامه داد: دقیقا ۲ سال و ۶ ماه است که گروه تمام و کمال مشغول تمرین برای این نمایش هستند. برای دو هفته اجرا قرارداد بسته شده است و در صورت فروش و استقبال بیشتر امکان تمدید اجرا وجود دارد.

وی استقبال از این نمایش را خوب عنوان کرد و افزود: با اینکه رسانه‌ای برای تبلیغ نداشتیم اما با این حال خوب پیش رفته‌ایم و نظر مخاطبان در مورد اجرای ما برایمان بسیار اهمیت دارد.

شمس در خصوص شرایط حال حاضر تئاتر مشهد گفت: به عقیده من حال و هوای تئاتر و مخاطبان آن مانند گذشته نیست. گروه‌های تئاتری با وجود اینکه شرایط اقتصادی مطلوبی ندارند اما به سختی در حال فعالیت هستند. شرایط جامعه بسیار متفاوت شده است به ویژه شرایط اقتصادی مانند گذشته نیست که همه بتوانند با آرامش به تماشای تئاتر بپردازند. در حال حاضر نیز به عقیده من باید ارگان‌های متولی این حوزه از گروه‌های تئاتری مشهد که در این شرایط می‌جنگند تا تئاتر مشهد فعال باشد، تقدیر کنند.

کارگردان نمایش «قصاب شهر لوژن» تصریح کرد: ضربه اتفاقات رخ داده در جامعه را ابتدا قشر هنرمند می‌خورد. مشکلات جامعه همیشه به هنرمندان بیشترین آسیب وارد می‌کند و این سوال پیش می‌آید که چرا باید هنرمندان اولین قشر باشند که از شرایط لطمه می‌بینند؟

وی خاطرنشان کرد: با اینکه همکاری و همدلی برای حمایت بین تمام همکاران ما هم به لحاظ فیزیکی و هم در فضای مجازی وجود دارد، برخی در این حوزه به دنبال خودنمایی‌اند و نمی‌دانند که با این اقدام اتفاقی رخ نخواهد داد و تنها خودشان کوچک و حقیر می‌شوند. کاش روزی برسد که تمام هنرمندان این شهر پشت یکدیگر باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha