• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080604433
  • خبرنگار : 50093

رئیس جدید هیات شطرنج خراسان رضوی:

شطرنج‌بازان قهرمان باید به طور مشخص حمایت شوند

شطرنج‌بازان قهرمان باید به طور مشخص حمایت شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جدید هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: حمایت از قهرمانان نیز در دستور کار هیات شطرنج خراسان رضوی قرار خواهد گرفت.

سعید پیرملکی امروز ۶ آبان ماه، در مجمع انتخابی هیات شطرنج خراسان رضوی که در اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای ارتقای هیات شطرنج خراسان رضوی نیاز به بازوهای فعالی مانند هیات‌های شهرستانی فعال، کمیته‌های فعال و باشگاه‌های فعال داریم. در حال حاضر هیات شهرستان کاشمر فعال است. شهرستان‌های نیشابور و سبزوار نیز ظرفیت بالایی دارند که باید از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

وی افزود: باید یک کمیته شهرستان‌ها در هیات استان ایجاد کنیم تا هر چند ماه یک بار از شهرستان‌های خراسان رضوی بازدید داشته و میزان ورزشکاران فعال را ارزیابی کند. شطرنج امکانات عجیب و غریبی نمی‌خواهد و با یک امکانات و هزینه‌های حداقلی می‌توانیم هیات شطرنج هر شهرستانی را راه‌اندازی کنیم. همچنین باید تقویم مسابقات استانی را تدوین کرده و شهرستان‌ها را در مسابقات استانی در تقویم مسابقات دخالت دهیم.

رئیس جدید هیات شطرنج خراسان رضوی بیان کرد: در سال‌های گذشته کمیته‌های هیات شطرنج به صورت سوری فعالیت می‌کردند. باید این کمیته‌ها را فعال کرده و با فدراسیون خوبی برقرار کنیم. با توجه به توانمندی‌هایی که داریم می‌توانیم شطرنج خراسان رضوی را در سطح کشور بیش از پیش ارتقاء دهیم.

پیرملکی بیان کرد: کمبودی که هیات شطرنج خراسان رضوی در این سال‌ها داشته را باشگاه‌های فعال شطرنج جبران کرده‌اند. ورزشکارانی داریم که در جهان و آسیا صاحب مقام شده‌اند که از دل همین باشگاه‌ها بیرون آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از قهرمانان نیز در دستور کار هیات شطرنج خراسان رضوی قرار خواهد گرفت. باید برای قهرمانان خود در رده‌های بالا حق استفاده از آنالیز بازی را خریداری کنیم. اگر این توانمندی را در اختیارشان قرار دهیم می‌توانیم در سطح قهرمانی مفید ظاهر شویم.

رئیس جدید هیات شطرنج خراسان رضوی تصریح کرد: باید در هیات شطرنج خراسان رضوی مشخص کنیم که اگر ورزشکاری عضو تیم ملی می‌شود چه خدماتی از هیات استان دریافت خواهد کرد. در سال‌های اخیر استاد بزرگ دیگری به جمع شطرنج خراسان رضوی اضافه نشده است. باید قهرمانان رده‌های سنی را پرورش دهیم تا در رده سنی بزرگسالان موفق ظاهر شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha