• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402031609651
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

حفظ و نگهداشت محیط زیست؛ تکلیفی غیرقابل اغماض

حفظ و نگهداشت محیط زیست؛ تکلیفی غیرقابل اغماض

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بی شک حفظ و نگهداشت محیط زیست، از متعالی‌ترین فعالیت‌های بشری و در حقیقت تکلیفی غیرقابل اغماض به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته محیط زیست پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

"برای ما مسئله  محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

محیط زیست از موهبت‌های بسیار ارزنده خالق نظام هستی است که به همه مخلوقین این کره خاکی هدیه شده و بی شک حفظ و نگهداشت آن، از متعالی‌ترین فعالیت‌های بشری و در حقیقت تکلیفی غیرقابل اغماض به شمار می‌رود.

پرواضح است که امروزه به دلیل کم کاری‌های صورت گرفته در ملاحظات زیست محیطی، اقدامات نسنجیده در زمینه توسعه شهرها و روستاها، گسترش زمین‌های کشاورزی، قطع بی رویه درختان، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، استفاده مفرط از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، بی توجهی به اصل استفاده دوباره از زباله به عنوان طلای کثیف، گسترش یافته و محیط زیست، این گهواره امن انسان را در معرض تهدید و تخریب قرار داده، لذا  بر همه لازم است که هر یک به سهم خود، با حراست از طبیعت اطرافمان، در راستای حفظ سلامت محیط زیست، پاسدار واقعی موهبت‌های الهی باشیم تا طبیعتی سالم را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

اینجانب، ضمن تبریک هفته محیط زیست به تمامی فعالان، تشکل‌ها، سمن‌ها و دست ‌اندرکاران این عرصه به ویژه خانواده اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، از همه تلاش‌های صورت گرفته در راستای حراست از محیط زیست استان قدردانی می‌نمایم.

امید که بتوانیم دست در دست هم و با تعامل و هم افزایی همه حوزه‌های مرتبط، به گونه‌ای اقدام کنیم که ضمن حفاظت از طبیعت زیبای این استان کویری، شرایط برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی به منظور بهره برداری از ذخایر خدادادی معدنی و کشاورزی و نیز صنعت گردشگری فراهم گردد و تعالی و پیشرفت همه جانبه خراسان جنوبی را بسیار زود شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha