• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030906141
  • خبرنگار : 50378

تولیت آستان قدس رضوی:

خدمت رسانی با کرامت به زائران شرط پذیرش خادمی حضرت رضا(ع) است

خدمت رسانی با کرامت به زائران شرط پذیرش خادمی حضرت رضا(ع) است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی خدمت رسانی با کرامت به زائران را از شروط پذیرش خدمت خدام از سوی حضرت رضا(ع) معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام خدمه جدید حرم مطهر امام رضا(ع) که همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن این دهه مبارک به خانواده بزرگ خدام و خادمیاران رضوی، اظهار کرد: کرامت دو نوع ذاتی و اکتسابی دارد، کرامت ذاتی آن است که خداوند در وجود تمام انسان‌ها قرار داده و کرامتی اکتسابی در نتیجه به فعلیت رساندن کرامت ذاتی است.

وی رعایت تقوا الهی را یکی از راه‌های کسب کرامت اکتسابی دانست و افزود: یکی از راه‌هایی که خداوند پیش روی خادمان رضوی برای دستیابی به کرامت انسانی قرار داده، خدمت مخلصانه در آستان حضرت رضا(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بهره‌مندی از عنوان خادمی به معنای پذیرش خدمت از سوی حضرت رضا(ع) نیست، گفت: اینکه حضرت رضا(ع) نیز مارا به عنوان خادمی خود بپذیرند در گروی چگونگی ایفای وظیفه در این مکان شریف و خدمت رسانی شایسته به زائران و مهمانان حضرت ثامن الحجج(ع) است.

وی یکی از نشانه‌های پذیرش خادمی از سوی حضرت رضا(ع) را ارتقاء معنویت فرد دانست و ابراز کرد: اگر خادمی در نتیجه خدمت در این دستگاه ملکوتی و نورانی نسبت به گذشته احساس معنویت و تقوای بیشتری می‌کند، یعنی خدمت او پذیرفته شده، در غیر اینصورت از عنوان خادمی بیش از یک حکم چیزی نصیبش نشده است.

مروی گفت: خدام رضوی باید خود را در معرض مکتب تربیتی امام رضا(ع) قرار دهند تا نامشان در شمار خادمان آن حضرت ثبت شود؛ حکم خادمی صرفا یک اذن ورود است پس از آن باید برای اخذ حکم حقیقی از حضرت رضا(ع) تلاش کرد و یکی از امور بسیار مهمی که می‌تواند سبب جلب رضایت حضرت ثامن الحجج(ع) شود، توجه، احترام و کرامت بخشیدن به مهمانان و زائران حضرت رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه خدام رضوی باید همواره خود را در منظر حضرت رضا(ع) بدانند، عنوان کرد: حضرت رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) همگی در اوج کرامت بودند و این فضیلت را با عمل خود به جامعه نیز منتقل می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه «خدام رضوی باید فضایل حضرت رضا(ع) را در خود نهادینه سازند»، افزود: رفتار شایسته یک خادم می‌تواند پیوند زائران را با حضرت رضا(ع) مستحکم‌تر کند و رفتار نامناسب یک خادم می‌تواند پیوند زائری با این آستان نورانی را تضعیف سازد؛ از این رو در بارگاه منور رضوی باید مسابقه خدمت مخلصانه باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی استان قدس رضوی، مروی با بیان اینکه جامعه به حق از خدام امام رضا(ع) سخن و رفتاری متناسب با سیره و معارف رضوی انتظار دارد، تصریح کرد: عناوین در حرم مطهر امام رضا(ع) مهم نیستند؛ آنچه اهمیت دارد انتظاری است که امام رضا(ع) از خدام دارند و آن چیزی جز اخلاص، پاکیزگی، طهارت نفس و زندگی متمایز از دیگران نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha