• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403072015647
  • خبرنگار : 71560

در بدو ورود به تهران

پزشکیان: امیدواریم با تقویت ارتباط با همسایگان مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم

پزشکیان: امیدواریم با تقویت ارتباط با همسایگان مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم

رئیس جمهور گفت: سفر به ترکمنستان دستاوردهای خوبی داشت و امیدواریم بتوانیم با تقویت ارتباط با همسایگان مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان پس از پایان سفر دو روزه خود به ترکمنستان به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» در بدو ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد، بیان کرد: امیدوار هستیم جلساتی که می گذاریم ارتباطات ما با همسایگان را تقویت کند. ارتباط با همسایگان در حال شکل گیری است. اگر بتوانیم روند ارتباطات دسترسی های راهی، برقی، گاز و انرژی را توسعه دهیم مشکلاتی ناشی از تحریم ها را می توانیم به شدت کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما با ۱۵ الی ۱۶ کشور همسایه هستیم و اگر استان های مرزی بتوانند ارتباطات خود را با همسایگان تقویت کنند، گامی در جهت توسعه برداشته می شود. این سفر دستاورد خوبی داشت و امیدوارم بتوانیم تا آخر این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: سفری که ما دیروز به ترکمنستان داشتیم از نظر فرهنگی تاثیرات مناسبی داشت چراکه ۸ رئیس جمهور در آن جلسه حضور داشتند و هر کدام ۱۰ دقیقه ای صحبت کردند. در این سفر مجددا با ۴ تن از این عزیزان گفت وگو داشتم. با رهبر ترکمنستان نیز گفت وگویی داشتم. درباره توافقاتی که در حوزه گاز، راه و برق داشتیم صحبت هایی صورت گرفت و در زمینه بازارچه های مرزی نیز تفاهمات شکل گرفت و دستوراتی دادند که اِن شاءالله ظرف یک ماه آینده در کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نهایی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این سفر با رئیس جمهور روسیه گفت وگو داشتیم، تصریح کرد: گفت وگوی ما نزدیک به یک ساعت طول کشید. در خصوص پیمان ها و قراردادهایی که با خود روسیه داشتیم تعاملات سازنده‌ای داشتیم و بنا شد به کارها سرعت بخشیده شود. در زمینه گاز، راه، قطار، آب شیرین کن ها و کارهای دیگری که در زمینه انرژی و پتروشیمی توافق شده است، بحث شد.

وی افزود: در زمینه منطقه نیز صحبت کردیم و تاکید شد که روسیه باید وظیفه بیشتری را در خصوص جنایت هایی که اسرائیل در غزه و لبنان انجام داده و به زن و کودک رحم نمی کند، ایفا کند.

پزشکیان گفت: با رئیس جمهور ترکمنستان و ازبکستان جلسه داشتیم و قرار شد هرچه سریع تر کارگروه‌ها با مسئولان در ایران جلسه داشته باشند. امیدوار هستیم این جلسات تبدیل به کارهایی شود که ارتباطات ما را با منطقه افزایش دهد. نیتی که ما دنبال آن هستیم یعنی ارتباط با همسایگان در حال شکل گیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha