• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401121007428
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره):

۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور ثبت شده است

۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور ثبت شده است

ایسنا/کردستان مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات ثبت و ضبط شده است، گفت: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، در جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز، (۱۰ اسفند) در اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیست‌وهشتمین جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات کشور را در استان کردستان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در مورد زکات افزود: وجود این تعداد آیات قرآن کریم و روایات از اهل سنت و تشیع جایگاه این فریضه دینی را برای همگان نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد بیان کرد: علاوه بر آیات و روایات و آموزه‌های دینی مقام معظم رهبری بر اجرای این فریضه همواره تأکید داشته و می‌فرماید: «ما مسئولان نظام اسلامی در مورد زکات باید به عفو و بخشش الهی پناه ببریم». در این راستا دبیرخانه شورای زکات یک جشنواره جریان‌ساز زکات را در سطح کشور راه‌اندازی کردیم و از ابتدای سال این جشنواره را با حضور علما، مبلغان و اعضای شورای زکات استان‌ها در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مهری با اشاره به اینکه مردم به روحانیون و علما اعتماد دارند، افزود: در این راستا علما و روحانیون با تلاش مضاعف از تربیون‌های مختلف، نماز جمعه و موعظه و خطابه‌های خود در راه ترویج امر زکات گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات را ثبت و ضبط کردیم، افزود: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد در پایان یادآور شد: امیدواریم تلاش علما و روحانیون موجب شود که سفره مستضعفان و نیازمندان با پرداخت زکات پربرکت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha