• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403080100362
  • خبرنگار : 71955

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

افتتاح ۲۳ مدرسه خیرساز در شهر تهران تا پایان آذر

افتتاح ۲۳ مدرسه خیرساز در شهر تهران تا پایان آذر

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تا پایان آذر سال جاری ۲۳ مدرسه خیرساز در سطح تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان در مراسم افتتاح پروژه‌های علمی و آموزشی منطقه ۱۷ شهر تهران با تجلیل از ۴ هزار شهید این منطقه و خیران مدرسه ساز شهر تهران گفت: بنای آموزشی که به تازگی در منطقه ۱۷ ساخته شده بسیار ارزشمند است، برخی از بناهای آموزشی در شهر تهران حقیقتاً مناسب مدرسه نیستند اما امروز بناهایی که به دست خیران ساخته شده است قطعاً می‌تواند ساعات خیلی خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی با بیان اینکه کار خیران صرفاً عمرانی نیست افزود: کار خیران ساخت یک بنای فرهنگی است که همزمان فرهنگ خیرخواهی هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، هر یک از دانش آموزان این مدارس در آینده می‌توانند یک خیر مدرسه‌ساز باشند و مسیری را که شما طی می‌کنید طی کنند چرا که تحصیل در این مدرسه را مدیون خیرین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مردم ایران از دیرباز اقداماتی عام المنفعه انجام می‌دادند که سودش برای همه بوده است ادامه داد: امروز در همه مناطق شهر تهران مدارس خیرساز در حال ساخت و تکمیل است. تا پایان آذر سال جاری ۲۳ مدرسه خیرساز در سطح تهران افتتاح می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش شهر تهران به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است گفت: ما تنها مدرسه نمی‌سازیم بلکه تمام بناهایی که نیازمند تعمیر، نوسازی و تجهیز است انجام می‌دهیم و تمام منابع آن صفر دولتی نیست از محل درآمدهای اختصاصی تهران است که در سه سال اخیر شش برابر شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود اعتبار مواجه نیست افزود: آمادگی این را داریم که برای مناطق مختلف هر طرح بزرگی که ساخت و اجرای آن ضرورت داشته باشد، انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه به کمک مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران یک باشگاه خیران مدرسه‌ساز راه‌اندازی شده است تا هر کس بتواند در حد بضاعت خود حتی در حد یک آجر برای ساخت مدارس سهیم شود ادامه داد: هدف ما بیش از آنکه جذب اعتبار و سرمایه باشد ترویج فرهنگ‌سازی برای مدرسه‌سازی است.

کریمیان با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان به یک کار و محلی تشریفاتی تبدیل شده است اظهار کرد: دنبال این هستیم که انجمن اولیاء و مربیان را از یک کار تشریفاتی خارج کنیم و آن را نهادی برای انجام امور عام المنفعه قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha