• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403120100734
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

آسیب‌های جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی/ لزوم جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد

آسیب‌های جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی/ لزوم جذب نیرو  از طریق آزمون‌های استاندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به آسیب‌های ناشی از جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی اشاره کرد و خواستار جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد و مسیرهای صحیح در نظام تعلیم‌ و تربیت شد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و سوادآموزی استان‌ها که به میزبانی سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری بین سازمان‌ها در وزارت آموزش‌وپرورش، این رویداد را تاریخی دانست و بیان کرد: این همکاری می‌تواند فارغ از جزیره‌ای عمل‌کردن به تحقق اهداف مشترک کمک کند.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بر اهمیت نقش خانواده در ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان تأکید کرد و به پژوهش‌های بین‌المللی و داخلی، از جمله مطالعات تیمز و پرلز، اشاره کرد که در آن دانش‌آموزانی به ارائه  گزارشاتی پرداختند که از طریق خانواده‌هایشان به منابع یادگیری دسترسی دارند.

 وی افزود: نتیجه این گزارش نشان داد فرزندان دارای والدین در ارتقای دانش آموزان خود مؤثر هستند و فرزندانشان نمرات بالاتری نسبت به افرادی که این شرایط را ندارند کسب نموده اند. 

 وی همچنین به نظریه سرمایه فرهنگی اشاره کرد و سه مؤلفه سواد، منابع فرهنگی و رفتارهای فرهنگی خانواده‌ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: طرح حامی که در حال اجراست، به دنبال ارتقای سواد خانواده‌ها و مشارکت آن‌ها در یادگیری دانش‌آموزان است. 

 حکیم‌زاده به اهمیت همکاری خانواده‌ها با مدارس و نقش آن‌ها در ارتقای کیفیت آموزش و همچنین به مشکلاتی که خانواده‌های کم‌سواد یا بی‌سواد با آن مواجه هستند، پرداخت و بر لزوم ایجاد برنامه‌های هدفمند برای سوادآموزی اشاره کرد.

 وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بی‌سوادی احساس عدم توجه و امنیت می‌کنند و این موضوع می‌تواند مانع از مشارکت آن‌ها در فرایند آموزشی فرزندانشان شود.

 وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها در مدرسه حضور داشته باشند، این امر تأثیر مثبتی بر خودپنداری دانش‌آموزان خواهد داشت.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به آسیب‌های ناشی از جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی اشاره کرد و خواستار جذب نیرو از طریق آزمون‌های استاندارد و مسیرهای صحیح در نظام تعلیم‌وتربیت شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم‌زاده به اهمیت نقش مدرسه به‌عنوان مرکز تربیتی محله و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری خانواده‌ها پرداخت و به لزوم همکاری و هم‌افزایی در این راستا تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۱:۴۷

لطفا از نیروهای با تجربه نهضت سواد آموزی برای شغل آموزگاری استفاده کنید. تا از این بحران کمبود معلم عبور کنید. ممنون.

avatar
دیروز ۰۵:۱۰

درود برخانم معاون نیروی آموزش و پرورش باید متخصص باشد. نیروی نهضتی بیشترین آسیب را به تعلیم و تربیت و نهاد اموزش و پرورش وارد کرده است.

avatar
دیروز ۰۸:۵۵

ملاک تخصص نیست چوب حراج زدن به تعلیم وتربیته هر که شغلی نداره بهش میگن اموزش پرورش استخدامی داره،ضمنا کجا خیلی افراد درمسولیت ها ، براساس تخصص وشایسته سالاریه خدا وکیلی؟؟ قضاوت با شما

avatar
دیروز ۱۰:۱۲

بسمه تعالی سرکار خانم حکیم زاده این موضوعی که شما دارید بهش اشاره میکنید اختصاص دارد به مدارس غیر دولتی در مقطع ابتدایی که با کمترین دستمزد از نیروهای غیر متخصص در زمینه آموزش دانش آموزان استفاده می کنند و می بایست مورد بررسی قرار گیرند

avatar
دیروز ۱۰:۲۱

بیشترین آسیب را معلمان نهضت سواد آموزی به بدنه ناتوان آموزش و پرورش وارد کرده اند .نمونه اش معلم با رشته حسابداری ؟!!!

avatar
دیروز ۲۳:۳۲

نه از زمان کرونا کلادانش آموزا افت کردن والاحتی یه دیپلم هم میتونه به راحتی ابتدایی رو تدریس کنه اگه روحیاتش با بچه ها بسازه

avatar
دیروز ۱۱:۱۲

در تیتر خبر کلمه لزوم اشتباه نوشتید

avatar
دیروز ۱۱:۵۲

با تشکر از حسن توجه شما به خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با کمال احترام, در اسرع وقت موضوع جهت پیگیری به مدیر مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

avatar
دیروز ۱۲:۳۷

من ادم میشناسم با مهندسی عمران با مکانیک الان اموزگار ابتدایی هست یا همین ازمون کیفیت بخشی طرف با لیسانس اموزگاری الان تربیت بدنی قبول شده... حالا بخندیم یا گریه کنیم به حال روز بچه های مردم.

avatar
دیروز ۱۴:۳۸

وقتی آموزش پرورش میاد آزمون رو برای هررشته ای برگزارمی کنه نتیجش همین، باید رشته مرتبط شرکت کند درآزمون

avatar
دیروز ۱۹:۱۹

استخدام کیفیت بخشی با رشته های غیر مرتبط سنهای بالا تیر خلاص بر پیکر اموزش پرورش بود یک زمانی معلم شدن سخت بود فیلترها و شرایط خاص داشت الان فقط نیرو جذب میشه بدون انگیزه بدون تخصص فقط به صرف داشتن شغل و درامد به چه قیمتی؟؟؟؟

avatar
دیروز ۱۸:۲۱

معلم باید باید بیشترین حقوق را در کشور بگیرد تا جامعه موفق داشته باشیم حقوق معلم که به اندازه یک شاگرد یک مغازه هم نیست چطور از پس مشکلات خانواده برآید و دانش آموزان نخبه تحویل دهد.

avatar
دیروز ۱۹:۱۶

این طرح امین که هی میگن ،چه ربطی به مدرسه داره ،هرکسی از هرجا میره طرح امین بعد تو مدرسه ها میرن درس میدن ،حق التدریس شدن الان مایی که لیسانس اینا داریم هی منتظر ازمون هستیم که قبول شیم بعد حق ،حق التدریسی پیدا کنیم جریان از چه قراره

avatar
دیروز ۱۹:۴۵

از موقعی که در تربیت معلمها بسته شد سطح سواد هم پایین آمد

avatar
دیروز ۲۰:۱۴

یک کلاس با 43 دانش آموز درنظر بگیرید تعداد دانش آموزان دریک کلاس زیاد است... لطفا تعداد کلاس های مدرسه افزایش دهید...

avatar
دیروز ۲۰:۳۲

وقتی همه رشته ها رو زمان استخدام می زنند آموزگار کی مقصر هست لیسانس زبان خارجه لیسانس ریاضی لیسانس مشاوره و هر کسی که می خواستن استخدام کنند حکمش زدن آموزگاری

avatar
دیروز ۲۱:۱۸

من معلمم متاسفانه استفاده از معلمان غیر تخصصی در سیستم آموزش ما مخصوصاً در ابتدایی ضربات بسیار جبران ناپذیری وارد کرده و می‌کند هر سال در مدرسه با تعدادی از دانش آموزان مواجه می‌شویم که حتی الفبای فارسی را بلد نیستند اما به طریقی شده بالا آمده‌‌اند