• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403080100345
  • خبرنگار : 71660

ال‌ پائیس: آینده جنگ برای اوکراین به‌دلیل کمبود نیرو، تیره و تار است

ال‌ پائیس: آینده جنگ برای اوکراین به‌دلیل کمبود نیرو، تیره و تار است

رسانه اسپانیایی به نقل از ارتش اوکراین گزارش داد تعداد نیروهای این کشور در میدان نبرد شدیدا کاهش یافته است؛ مانعی که «بدتر از نیاز برای تسلیحات بیشتر» تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، «کوراخوف» مکان دیگری در دونتسک است که توسط نیروهای روسیه محاصره شده و به گفته نیروهای مسلح اوکراین در این شهر، بزرگترین مشکل کمبود تسلیحات نیست، بلکه کمبود سرباز و نیروهای اوکراینی است که در ماه‌های اخیر مشکلی بزرگ‌تر محسوب می‌شود و پیشروی‌ نیروهای روسی را هموار می‌سازد.

روزنامه «ال پائیس» به نقل از «اسکودا» نام مستعار افسری اوکراینی از واحد ضد پهپاد تیپ ۴۶ می‌نویسد: «آینده جنگ اوکراین تاریک است زیرا ما نیروهای جایگزین به اندازه کافی نداریم. چرا ما باید عقب‌نشینی کنیم؟ زیرا ما نیروهای چرخشی نداریم. ما استراحت نمی‌کنیم و روحیه خود را از دست داده‌ایم. ما به زودی مشاهده می‌کنیم که شهر کوراخوف به سرنوشت مشابه آودیوکا و وولدار دچار خواهد شد.»

این روزنامه اسپانیایی در ادامه به خستگی سربازان به‌دلیل جنگ تقریبا سه ساله و فرار آنها از خطوط مقدم اشاره می‌کند و به نقل از «اسکودا» می‌افزاید: «خود من دوستی داشتم و او تمام جنگ را در خطوط مقدم حضور داشت اما دیگر نمی‌توانست تحمل کند زیرا فرماندهان به او استراحت نمی‌دادند. به همین دلیل، چند روز پیش از اینجا رفت.»

«ال پائیس» به نقل از «الکساندر» افسر تیپ ۱۱۹ نیروهای دفاعی سرزمینی اوکراینی فاش می‌کند که چند روز پیش از آنکه نیروهای روسیه در اوایل ماه اکتبر شهرک «وولدار» در منطقه دونتسک را به‌کنترل خود درآورند، نیروهای اوکراینی مواضع خود را در اعتراض به «نبود آموزش‌های کافی و تسلیحات» رها و عقب‌نشینی کردند.

کنترل این شهرک کلیدی توسط نیروهای روسیه درحالی رخ داد که پیشتر روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به وضعیت متزلزل ارتش و نیروهای اوکراینی در میدان نبرد نوشت: «نیروهای اوکراینی به آرامی در حال شکست در میدان نبرد هستند و مقامات می‌گویند به کمک‌های بیشتری نیاز دارند تا روسیه را به عقب برانند.»

ال‌ پائیس: آینده جنگ برای اوکراین به‌دلیل کمبود نیرو، تیره و تار است
نیروهای اوکراینی در «آودیوکا» - فوریه ۲۰۲۴

«ال پائیس» همچنین در گفت‌وگو با «چوربانوف» گروهبانی که هفت بار در این جنگ مجروح شده است، گزارش می‌دهد که طبق قانون او حق دارد ارتش را ترک کند اما به دلیل کمبود نیرو چنین کاری را نمی‌کند.

این مقام نظامی اوکراینی همچنین واقعیتی را با این رسانه به اشتراک گذاشت و گفت: «در حال حاضر نیروهای من باید سه ماه بی‌وقفه در موقعیت‌های خود مستقر باشند، درحالیکه سال گذشته این مدت زمان یک ماه بود و حتی در سال اول جنگ، این فرصت و جایگزینی نیرو هر چهار روز یک‌بار انجام می‌شد.»

نیرویی برای مبارزه نخواهد ماند

«ال پائیس» همچنین با تیم مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه دیدار کرد و رئیس این تیم بدون ذکر نام خود گفت: «در حال حاضر مشکل تسلیحات نیست، بلکه تعداد نیرو است. هیچکس نمی‌خواهد به ارتش اعزام شود. فرماندهان به ما می‌گویند که نیروهای کنونی نمی‌توانند جایگزینی پیدا کنند و همه آنها خسته هستند. به‌زودی دیگر نیرویی برای مبارزه نخواهد ماند.»

جنگ اوکراین در زمستان وارد سومین سال خود خواهد شد و هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح در این کشور جنگ‌زده اروپایی وجود ندارد. این درحالیست که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بر دریافت بیشتر تسلیحات و کمک‌های مالی از غرب متمرکز شده و در حالی که با کمبود مهمات و نیرو در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کند، حاضر به گفت‌وگو با روسیه نیست.

این رسانه اسپانیایی در پایان به نقل از «چوربانوف» می‌نویسد: «اگر تغییرات زیادی درخصوص این موارد رخ ندهد، روسیه قادر به توقف نخواهد بود. اگر تغییرات زیادی رخ ندهد، نوه‌های ما نیز مجبور به جنگ خواهند شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha