• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401120201096
  • خبرنگار : 50046

ابراز نگرانی برای افزایش مصرف آب خراسان شمالی با خانه تکانی

ابراز نگرانی برای افزایش مصرف آب خراسان شمالی با خانه تکانی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش مصرف آب طی انجام خانه تکانی در این استان خبر داد.

رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همه ساله در ماه پایانی سال شاهد افزایش مصرف آب هستیم و مصارف خانگی آب شرب به دلیل استقبال از نوروز و خانه تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.

به گفته وی زمان اوج مصرف در خراسان شمالی طی فصل تابستان و نیمه دوم اسفندماه است.

نعیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم، گفت: هم اکنون آب مورد نیاز ۳ شهر خراسان شمالی از طریق آب سدها تامین می شود که حجم آب سدهای موجود نیز به شدت کاهش یافته و از مردم انتظار همکاری در مدیریت مصرف آب را داریم.

وی تصریح کرد: اگر همکاری مردم در این زمینه اندک باشد به طور قطع با افت فشار آب در ساختمان هایی که دارای طبقات زیادی هستند و یا در نقاط مرتفع مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول افزود: افزایش میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث کاهش ناگهانی حجم آب ذخیره شده در مخازن می شود که موجب افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهرها و روستاها می شود که نارضایتی های مشترکین را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدررفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از مشترکان آب خواست در ایام پایانی سال به مدیریت مصرف آب توجه بیشتری نشان دهند و شست و شوی فرش را به قالیشویی ها و شست و شوی خودرو را به کارواش ها واگذار نمایند و با استفاده از ابزارهای کاهنده و تغییر برخی از روش‌های نادرست، روزهای خوب و خوشی را به خود و سایر هم استانی ها در پایان سال هدیه کنند.

فقط ۲۲ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است

واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: اکنون تنها ۲۲ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است و وضعیت سدها به علت پایین بودن میزان بارندگی مناسب نیست.

وی افزود: تنها ۵۰ میلیون و ۴۱۰ هزار مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره است که این رقم در مدت مشابه ۱۱ ماهه پارسال ۷۰ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعب گزارش شده است.

واسطه ادامه داد: بهترین وضعیت ذخیره سازی آب در سدهای استان مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه وسملقان است به طوری که ۴۲ درصد از این مخزن پر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha