• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403041106978
  • خبرنگار : 50444

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی:

برای تبیین گفتمان شهیدان بهشتی و رئیسی باید بیشتر تلاش شود

برای تبیین گفتمان شهیدان بهشتی و رئیسی باید بیشتر تلاش شود

ایسنا/خراسان شمالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: باید درباره تبیین گفتمان و همچنین ترویج و نهادینه سازی روش، منش، شخصیت، سبک و شیوه زندگی و عملکرد شهیدان بهشتی و رئیسی، اهتمام جدی تری صورت پذیرد.

 سیدجواد ایلالی ۱۱ تیرماه در همایش تبیین اندیشه های قضایی شهیدان بهشتی و رئیسی خاطرنشان کرد: این عزیزان نمونه‌های عینی و مجسمی هستند که با مجاهدت‌های فراوان توانستند موفقیت را به ارمغان آورند و به همین اعتبار ثابت کردند که هیچ کاری در مقابل اراده راسخ و خلل ناپذیر این بزرگواران ناشدنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: این دو شهید والامقام غیرممکن‌ها را ممکن کردند. بنابراین لازم است برای بهبود شاخص‌های عملکردی و پیشبرد اهداف و دستیابی به رشد و تعالی و بالندگی در قوه قضائیه و تحقق بهتر، موازین مبتنی بر عدالت از این شخصیت‌ها الگوسازی و الگوپردازی شود و افکار و اندیشه‌های آن‌ها نیز در جامعه به درستی و به طور دقیق و روشن، معرفی و تبیین شود.

این مقام قضایی ضمن تبیین مهمترین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی نیز اولین رئیس دستگاه قضایی بود که با احساس نیاز به تحول در قوه قضائیه، تغییرات و اصلاحات جدیدی ایجاد و اعمال کرد و با اتکا به این رویکرد و نگرش تحول آفرین، در جهت تسهیل موجبات برقراری عدالت در جامعه اهتمام جدی تری داشت.

وی همچنین اطاله دادرسی را به عنوان یکی از مهمترین عوامل نگرانی مسئولان قضایی و مردم برشمرد و اظهار کرد: در این خصوص باید گفت مبانی شکل گیری اطاله دادرسی، متعدد و متکثر هستند، بنابراین به نظر می‌رسد علاوه بر نحوه رسیدگی‌های قضایی و افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به شعب و محاکم، دیگر مؤلفه ها نیز از قبیل اصحاب دعوا، کارشناسان، وکلا ، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این فرایند نقش دارند و باید به طور همه جانبه به این موضوع نگاه کرد و آن را از ابعاد  مختلف مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha