• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401120100430
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک تشریح شد

مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک تشریح شد

ایسنا/مرکزی استانداری مرکزی مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک را که روز گذشته ۳۰ بهمن برگزار شده است، را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه استانداری در این خصوص آمده است: نظر به اعلام آلودگی شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها و پیش بینی تداوم آلودگی طی ۴۸ ساعت آینده و با نظر معاون عمرانی استانداری موارد ذیل جهت اجرا تا زمان بازگشت کیفیت هوا به وضعیت سالم مصوب شد:

 ۱- پیگیری روند اقدامات صورت پذیرفته توسط شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوای شهر از طریق ایجاد رینگ های مختلف ترافیکی به منظور کنترل ترافیک شهر در زمان اضطرار با استفاده از سیستم های مجهز به پلاک خوان( مصوبه قبلی کمیته اضطرار).

۲- مقرر شد از تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه کنترل معاینه فنی به صورت فیزیکی و از طریق دوربین های موجود توسط پلیس راهور تشدید و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

۳- مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ضمن اعلام آمادگی به کلیه درمانگاه‌ها و مراکز اورژانس شرایط لازم جهت مراجعین و بیماران ناشی از آلودگی هوا را مهیا و اقدامات لازم را در این راستا صورت دهد.

۴- مقرر شد شهرداری اراک نظارت های دوره ای خود بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین را در هفته جاری تشدید کند.

۵- اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری کرده و به کلیه صنایع آلاینده واحدهای ذوب فلزات، واحدهای تولید شن و ماسه و کوره های آجرپزی اطلاع رسانی کرده و در صورت لزوم واحدهای متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند .

۶- مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست جهت پیگیری تامین منابع مالی احداث ۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوای اراک از طریق اعتبارات شهرداری اقدام و نتیجه را به ریاست کارگروه اعلام کند.

۷- مقرر شد شهرداری های شازند و ساوه نیز هر کدام برای تامین اعتبار و خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرها علاوه بر ایستگاه موجود، اقدام کنند.

۸- اداره کل ورزش و جوانان از انجام ورزش های عمومی و هوازی در شرایط اضطرار جلوگیری کند.

۹- مقرر شد اطلاع رسانی از طریق سایت استانداری و صدا و سیما به صورت رسمی انجام شود.

۱۰- مقرر شد دانش آموزان با ماسک در کلاس حاضر شوند و ساعات ورزش در بیرون از کلاس ها تعطیل باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha