• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120100204
  • خبرنگار : 50082

جشنواره رشد و بالندگی ویژه دانش آموزان ابتدایی در سبزوار برگزار شد

جشنواره رشد و بالندگی ویژه دانش آموزان ابتدایی در سبزوار برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: برای نخستین بار طرح جشنواره رشد و بالندگی ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی این شهرستان ‌با هدف تقویت تفکر و خلاقیت به اجرا درآمد.

اشرف باغانی شب گذشته در آیین  برگزاری جشنواره رشد و بالندگی در دبستان شهید فهمیده سبزوار، افزود: جشنواره رشد و بالندگی یکی از اقدامات ویژه در راستای اهداف سند تحول بنیادین است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقویت مهارت آموزی با کمک مجلات رشد، تقویت تفکر و خلاقیت، ارتقای سطح بینش، درک مطلب و تقویت مهارت خوانداری و روان خوانی دانش آموزان برخی از اهداف برپایی جشنواره رشد و بالندگی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: مجلات رشد به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی ارزشمند در حوزه های مختلف در فرایندهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  نقش موثری دارد.

باغانی افزود: با توجه به رویکرد آموزش و پرورش در ارتقای  تعقل، تفکر و ابتکار دانش آموزان در تمام زمینه‌های علمی و فرهنگی، مجلات رشد منبع مناسبی در کنار کتاب های درسی محسوب می شود.

وی ادامه داد: مجلات رشد در کنار محتوای مناسب با ایده های خلاقانه و فضا سازی آن  با عکس‌ها، نمودارها و فعالیت‌های سرگرم کننده ای که دارند زمینه رغبت دانش آموزان را فراهم نموده که این اقدام می‌تواند در  کنار کتب درسی در رشد و تعالی دانش آموزان و ارتقای مهارت زندگی آنها ایفای نقش نماید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: اولین مرحله جشنواره رشد و بالندگی ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان در سطح تمامی مدارس این مقطع برگزار و سرانجام  در مرحله دوم ۴۵۰ منتخب دخترو پسر  در ۷۰ مدرسه با هم رقابت کردند.

باغانی افزود: دبیرخانه طرح طرح جشنواره رشد و بالندگی با محوریت دبستان جوکار بود و مدارس شاهد فرشچی و شاهد شهید فهمیده  نیز در آن مشارکت نمودند.

 ۵۹ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار نفرشان، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha