• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401112418369
  • خبرنگار : 50210

بارش ۴۵ سانتیمتری برف در غرق آباد/کل استان مرکزی سفیدپوش شد

بارش ۴۵ سانتیمتری برف در غرق آباد/کل استان مرکزی سفیدپوش شد

ایسنا/مرکزی مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: بیشترین میزان بارش برف در استان، در غرق آباد با ۴۵ سانتیمتر دریافت شد.

رضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در بارش برف، آنچه بیش از ارتفاع اهمیت دارد میزان آب حاصل از بارش برف است و این آب‌بارش ملاک ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: در بارش روز گذشته که از بامداد آغاز شد میانگین بارش در استان به ۱۶ میلیمتر رسید، بیشترین بارش با ۳۵.۲ میلیمتر مربوط به شازند، ۲۲.۴ میلیمتر در غرق آباد و ۲۱.۵ میلیمتر در اراک بوده است و دلیجان با ۸.۵ میلیمتر بارش کمترین میزان بارش را به خود اختصاص داد.

مرادی در خصوص ارتفاع برف گفت: غرق آباد با ۴۵ سانتیمتر و شازند با ۴۰ سانتیمتر بیشترین میزان ارتفاع بارش را داشتند و در اراک بارش ها به ۲۴ میلیمتر رسید.

وی افزود: به لحاظ میزان آب بارش دریافتی، بارش باران قبلی در استان، بارش بهتری بود به شکلی که میزان ۷۰ میلیمتر بارش در شازند دریافت شد.

محرابیان گفت: بارش اخیر به لحاظ گستردگی بارش بسیار خوبی بود چراکه در واقع همه استان حتی مناطق گرمسیری را تحت تاثیر قرار داد و حتی برای اولین بار در زمستان امسال، برف ماندگار که زمین را سفیدپوش کرد با ۱۰ سانتیمتر ارتفاع در ساوه دریافت شد.

مرادی اضافه کرد: فردا نیز سامانه بارشی دیگر وارد کشور می شود که بارش خوبی در زاگرس مرکزی خواهد داشت، البته فعلا طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی در نیمه شمالی استان بارش خیلی زیادی اتفاق نخواهد افتاد ولی برای نیمه جنوبی استان هشدار زرد داده می شود.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه جدید فردا نسبت به سامانه عبوری که امروز استان را ترک می کند، گرمتر است و شاید در برخی از نقاط مانند دلیجان بارش باران را داشته باشیم و احتمال بارش برف و باران در اراک به شکل ترکیبی تحت تاثیر این سامانه وجود دارد. این سامانه چهارشنبه عصر به صورت کامل از استان خارج می شود و پایان هفته جاری سامانه بارشی در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha