• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401111209723
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد

واریز ۲ درصد از درآمد فروش اینترنت به حساب شهرداری‌های کرمان، با اجرای فیبر نوری

واریز ۲ درصد از درآمد فروش اینترنت به حساب شهرداری‌های کرمان، با اجرای فیبر نوری

ایسنا/کرمان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: قرار است فیبر نوری شهری را در استان اجرا کنیم و در این راستا باید شهرداری موافقت کند. ضمن اینکه دو درصد از درآمد فروش اینترنت به مدت ۹۹ سال به حساب شهرداری ها واریز می شود و در همه مسیرها فیبر رایگان در اختیار شهرداری ها برای استفاده غیرتجاری قرار می گیرد.

حسین ساجدی فر امروز ۱۲ بهمن ماه در نشست نماینده کرمان و راور در مجلس با شهرداران و شوراهای شهرستان کرمان اظهار کرد: تجهیزات کامل سه سایت تلفن همراه در روستاهای کهنوج ماهان، گلباف و راین نصب شده و در صورتی که برق وصل شود، به زودی شهرستان کرمان ۱۰۰ پوشش تلفن همراه را خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه ارتباطات روستایی نیز اتفاقات خوبی در چهار ماه اخیر افتاده و ۱۰۰ روستا به شبکه اضافه شده و تا پایان سال ۱۰۰ روستای دیگر نیز اضافه می شود.

ساجدی فر تصریح کرد: قرار است فیبر نوری شهری را در استان اجرا کنیم و با پیگیری های مدیریت استان و نمایندگان، کرمان اولین استانی است که ابلاغ استانی گرفته و قرار است تا پایان شهریور سال آینده حداقل در ۸۰ درصد شهرهای استان فیبر شهری اجرا شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید شهرداری موافقت کند. ضمن اینکه دو درصد از درآمد فروش اینترنت به مدت ۹۹ سال به حساب شهرداری ها واریز می شود و در همه مسیرها فیبر رایگان در اختیار شهرداری ها برای استفاده غیرتجاری قرار می گیرد و در همه شهرها پنج سامانه پایش تصویری رایگان در جاهایی که شهرداری بگوید، نصب می کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه تلاش می کنیم در ۱۰۰ درصد شهرها فیبر را اجرا کنیم، گفت: در اینترنت روستایی نیز تا پایان شهریور سال آینده بیش از ۹۰ درصد روستاها از اینترنت نسل چهارم بهره مند خواهند شد.

وی درباره عدم پوشش تلفن همراه در برخی جاده های استان افزود: در این زمینه یک تیم تشکیل و مسائل بررسی شده و شهرداران و شوراها نیز می توانند نقاط مشکل دار را به ما اعلام کنند. ضمن اینکه راه حل مشکل، اجرای فیبر روستایی است که از سوی وزارتخانه به شرکت مخابرات ابلاغ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha