• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111108384
  • خبرنگار : 50356

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

مهلت ثبت نام کشت قراردادی گندم در خراسان رضوی پایان یافت

مهلت ثبت نام کشت قراردادی گندم در خراسان رضوی پایان یافت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با ثبت ۱۱ هزار و ۳۴ قرارداد، مهلت انعقاد قرارداد در سامانه کشت قراردادی گندم خراسان رضوی به پایان رسید.

وحیدرضا فریدونی با اعلام این خبر اظهار کرد: با ثبت ۱۱ هزار و ۳۴ قراداد در سامانه کشت قراردادی گندم، فرآیند انعقاد قرارداد این عملیات اقتصادی برای کشاورزان خراسان رضوی در روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه به پایان رسید.

وی اضافه کرد این اقدام دولت با هدف دستیابی به الگوی کشت پایدار و خود کفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از کشاورزان و گندم کاران در سراسر کشور از اوایل آذرماه آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

فریدونی افزود: افزون بر ۱۱ هزار نفر از کشاورزان و گندمکاران خراسان رضوی با ثبت و انعقاد قرار داد کشت گندم در این عملیات اقتصادی و حمایتی دولت مشارکت داشته‌اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت آبی گندم استان نزدیک به ۸۸ هزار هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: با ثبت ۶۹ درصد از اراضی و سطح زیر کشت گندم آبی استان در سامانه کشت قراردادی گندم استان خراسان رضوی توانسته است به عنوان چهارمین استان کشور، بیشترین سطح زیر کشت ثبت شده در این سامانه را به خود اختصاص دهد.

فریدونی گفت: کشاورزان محترم در این طرح و در جهت برخورداری از یارانه‌های مربوطه از جمله کمک هزینه کرایه حمل به میزان یک میلیون ریال در هر تن باید نسبت به مراجعه به مراکز خدمات حمایتی و امضاء نسخه پرینت قراردادو ارائه سفته مربوطه اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی وی افزود: کشاورزانی که موفق به ثبت و انعقاد قرارداد در این سامانه گردیده‌اند از مزایای دیگری همچون بهره گیری از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات و همچنین برخورداری از تسهیلات برای تامین کودهای پتاسه و فسفات بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha