• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401110403182
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دستگیری شکارچیان متخلف در استان اردبیل

دستگیری شکارچیان متخلف در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از دستگیری هشت شکارچی غیرمجاز و متخلف در نقاط مختلف این استان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست خبرداد.

حسن قاسم پور ۴ بهمن در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت یک شکارچی غیر مجاز و متخلف زنده گیری سهره طلایی را در زیستگاه‌ های مشگین غربی دستگیر کردند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: از این صیاد متخلف تعداد چهار قطعه پرنده سهره طلایی و ادوات صید شامل ۲ عدد قفس و یک رشته تور صیادی زنده گیری کشف و ضبط شد.

به گفته وی همچنین طی سه عملیات جداگانه و با اخذ دستور از مقام قضایی شهرستان گرمی و همکاری نیروهای هنگ مرزی و پاسگاه های مرزبانی، سه شکارچی غیرمجاز و متخلف که اقدام به پهن کردن تور و زنده گیری سهره طلایی در مناطق مختلف شهرستان گرمی کرده بودند، دستگیر شدند.

قاسم پور اضافه کرد: از این متخلفان نیز پنج قطعه سهره طلایی و سایر ادوات زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی حین ماموریت گشت و کنترل در زیستگاه ها، یک شکارچی غیرمجاز دیگر را که اقدام به شکار سه قطعه قمری کرده بود، دستگیر کردند.

قاسم‌پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار نیز حین گشت و کنترل شبانه موفق شدند، ۲ شکارچی غیر مجاز را که با استفاده از ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی اقدام به شکار ۶ قطعه کبوتر وحشی و ۲ قطعه قمری کرده بودند، دستگیر کنند.

وی افزود: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار در ماموریت دیگر موفق شدند، یک شکارچی غیرمجاز و متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دو لول حین اقدام به شکار در زیستگاه های تحت مدیریت این شهرستان دستگیر کنند.

وی ادامه داد: تمامی شکارچیان متخلف دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شدند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha