• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401102718859
  • خبرنگار : 50005

رئیس دانشگاه تبریز:

شهدای ۲۷ دی، روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند

شهدای ۲۷ دی، روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهدای ۲۷ دی و دانشجویان فعال در کارگاه دانشکده فنی، اراده و روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند.

دکتر صفر نصراله زاده، سه‌شنبه، 27 دیماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۷ دی دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی این شهدا، اظهار کرد: شهدای ۲۷ دی در شرایطی بسیار خاص کار می‌کردند، چراکه تهدیدات منافقین کوردل از یک طرف و کمبود امکانات از سوی دیگر باعث شده بود این دانشجویان در شرایط دشواری کار کنند.
 
وی ادامه داد: دانشجویان دانشکده‌ی فنی به هیچ عنوان احساس طلبکارانه نداشته و خود را بدهکار نظام اسلامی‌ ‌می‌دانستند و صبح‌ تا عصر درس خوانده و از شب تا صبح کار می‌کردند.
 
رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که تعدادی از این دانشجویان در رشته‌ی غیر مرتبط با مهندسی درس می‌خواندند، افزود: عشق، علاقه و روحیه‌ی جهادی این شهدا باعث شد تا در مدت بسیار کوتاه تخصص مربوط به ساخت سلاح را یاد گرفته و پا به پای دانشجویان فنی در ساخت سلاح جنگی و کمک به رزمندگان اسلام پیش بروند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این دانشجویان به معنی واقعی کلمه ارزش و جایگاه دانشگاه را می‌دانستند و باور داشتند که دانشگاه باید مبدأ تحولات باشد و بتواند مشکلات کشور را رفع کند.
 
وی با بیان اینکه شهدای 27 دی با کمترین امکانات کارهای بسیار بزرگی را انجام دادند، یادآور شد: این شهدا در دوران جنگ تحمیلی که کشور به‌واسطه‌ی تحریم‌های دشمنان به لحاظ امکانات در شرایط خوبی قرار نداشت، در یک فضای کاملا معنوی که همراه با دعا و توسل به دامان ائمه‌ی اطهار(ع) بود، به رزمندگان اسلام کمک کردند.
 
رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: در نهایت این شهدا به واسطه‌ی شیطنت منافقین کوردل که به دشمن گرا داده بودند، بمباران شده و به درجه‌ی رفیع شهادت رسیدند که دو نفر از این شهدا کارمند و 20 تن نیز دانشجو بودند؛ هفت نفر نیز به درجه‌ی جانبازی نائل آمدند و اکنون به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha