• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041006829
  • خبرنگار : 50535

در جلسه شورای شهر تاکید شد

رسیدگی‌ به موضوع فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گیرد

رسیدگی‌ به موضوع فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی دویست و دومین جلسه علنی شورای ششم امروز (یکشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه گفت: رسیدگی به موضوع فضای سبز و چالش‌های موضوع تلاشگران در دستورکار قرار گیرد.

احد صادقی اظهار کرد: در خصوص موضوع شرکت تلاشگران و فضای سبز یک سری چالش‌هایی داریم که باید از مسائل مربوط به این موضوعات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یک‌ موضوع در بحث فضای سبز وجود دارد که به لیست‌هایی با نام اکیپ حقوق‌ پرداخت می‌شود که این تخلف محض است، به غیر از صورت وضعیتی که در عملکرد فضای سبز داریم نباید لیستی برای پرداخت حقوق وجود داشته باشد.

وی افزود: این منشا مجرای تعدادی از اقداماتی است که پول‌ها را هدر می‌دهند، درخواست می‌کنم از انجام چنین کارهایی جلوگیری شود.

صادقی با بیان اینکه شرکت فضای سبز با وجود شروع دومین سال به تعاونی تبدیل نشده است، بیان کرد: سال دوم نیز شروع شده اما شرکت تدبیر اندیش به تعاونی تبدیل نشده است، مبالغی که سال گذشته از کارکنان فضای دریافت شده کجا ثبت شده است و همچنان مسائل حقوقی آن پابرجا است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: شرکت تلاشگران نیز به عنوان تعاونی ثبت شده‌ و بهترین مورد و اصل موضوع در تبدیل شرکت به تعاونی، مشارکت پاکبانان به عنوان سهامدار در مجمع و تصمیم گیری بوده که در این جا هم مانند تدبیر اندیش محقق نشده است. اگر شرکت سوم هم با همین روال تاسیس خواهد شد، باید به این مسائل توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: یک سری از درخت‌های سطح شهر به صورت مشکوک در حال خشک شدن هستند که باید علت این موضوع را پیدا کنیم، برای مثال در سربالایی ولیعصر. این موضوع بایستی در دستور کار قرار گیرد.

صادقی تاکید کرد: بنابر گزارشاتی که از سازمان سیما و منظر به دست ما رسیده نسبت به سال گذشته تعدادی از آیتم‌ها در این زمینه کم کار شده است، تصور داریم سرپرستان کارگاهی که به پیمانکاران قبلی معرفی کرده‌ایم، به صورت هدفمند این‌گونه عمل می‌کنند تا طرح پیشرفت نکند، شرکت‌ها بایستی بدنه‌ی کارشناسی مستقل از پیمانکاران قبل استفاده کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: اگر باقدام مناسب در خصوص موارد فوق صورت نگیرد، بنده تخلفاتی که با لیست‌های اکیپی انجام می‌دهند و به شهر و شرکت صدمه می‌زنند را در تمامی مناطق اعلام خواهم کرد. ضروری است به موضوع فضای سبز و شرکت تلاشگران تمرکز شود.

کسانی که به خاطر سهم خواهی و منافع شخصی مانع پیشرفت شهر شوند را بی‌آبرو می‌کنم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به اقدامات برخی افراد که به خاطر سهم خواهی و منافع شخصی مانع روند رو به رشد و پیشرفت شهر تبریز می‌شوند، گفت: اخطار داده و می‌گویم، هر شخصی که گزارش غلط به وزارت کشور و... ارائه کرده و بخواهد به خاطر منافع و سلایق شخصی چوب لای چرخ پیشرفت شهر که خوبشختانه به آن رسیده‌ایم، بگذارد، آبرویش را خواهم برد.

رسیدگی‌ به موضوع فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گیرد

حجت الاسلام رسول برگی ضمن قدردانی از توجه شورای شهر به تجلیل از دست اندرکاران تقاطع غیرهمسطح مالک اظهار کرد: جا داشت در جلسه امروز از تعدادی از کارگران عزیزی که در اجرای پروژه پل مالک دخیل بودند نیز در صحن شورا تجلیل شود. البته روز جمعه از این قشر زحمتکش در تالاراندیشه تجلیل شد، اما جایشان در شورا خالی بود.

وی افزود: اصلی‌ترین تقدیر در این زمینه در کنار سایر عوامل از آقای هوشیار شهردار تبریز است، جرات و مدیریت شهردار علی رغم برخی بی‌لطفی‌ها در خصوص این پرژوه موجب شد تا روند احداث این پل تکمیل شود، از این رو از آقای شهردار تقدیر و تشکر می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: جا دارد شورا در این بحث ورود کند و آقای شهردار نیز تواضع به خرج ندهند تا آن‌گونه که لازم است از وی تجلیل به عمل آید تا شاید نشانگر قسمتی از تشکر ما بابت زحمات وی باشد و تذکری برای تمامی مدیران دستگاه‌ها باشد که شورا و مردم سپاسگزار تمامی مسئولین خدوم هستند.

برگی با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی عید غدیر خاطرنشان کرد: واقعاً دست‌مریزاد به شورا، شهرداری و عوامل فرهنگی این مجموعه که همایش ۳۰۰ هزار نفری را برگزار کردند. استقبال از این رویداد و ازدحام جمعیت در مسیر برگزاری پیاده روی خانوادگی از چهارراه شهید بهشتی تا باغ گلستان قابل توجه بود. از مردم و تمام دست اندرکاران برگزاری این مراسمات نیز بابت گرامیداشت باشکوه عید غدیر که آثار آن تا سال‌ها در شهر و جامعه‌مان ماندگار خواهد بود، تشکر می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورا و شهرداری زحمت می‌کشند اما برخی دست‌های ناپیدا که با چشم خود می‌بینیم، از روی شیطنت و ایجاد اختلال در عملکرد شهرداری و شورای شهر گزارش‌های نادرستی به وزارت کشور و... ارائه می‌کنند.

وی گفت: بنده اخطار داده و می‌گویم، هر شخصی که گزارش غلط به وزارت کشور و... ارائه کرده و بخواهد به خاطر منافع و سلایق شخصی چوب لای چرخ پیشرفت شهر که خوبشختانه به آن رسیده‌ایم، بگذارد، آبرویش را خواهم برد. اقدامات این چنینی در سال‌های قبل و در زمان شهرداران قبلی به خاطر سهم خواهی انجام شده است. امروز هم همین گونه است اما بنده اعلام می‌کنم که به خاطر شهر، آبرویش را برده و رسوایش می‌کنم.

گزارش شهرداری در خصوص تاسیس شرکت سوم برای ساماندهی پرسنل ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم ارائه گزارش آخرین وضعیت تأسیس شرکت سوم برای ساماندهی پرسنل شهرداری تبریز تأکید کرد.

رسیدگی‌ به موضوع فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گیرد

روح اله رشیدی اظهار کرد: شهرداری در خصوص آخرین وضعیت شرکت سوم جهت ساماندهی پرسنل گزارشی ارائه کند چرا که نیروهایی که ساماندهی آن‌ها باقی مانده، در این خصوص مطالبه دارند.

وی افزود: سال گذشته در بحث تصویب بودجه در مورد برابرسازی اضافه کاری تمام نیروها به خصوص همکارانی که عملیاتی هستند و اضافه کاری آن‌ها معمولاً کم‌تر از اضافه کاری نیروهای ستادی است، بحث شد و حتی زمانی که در سال گذشته بودجه تصویب می‌شد برابرسازی و عادلانه شدن اضافه کاری‌ها یکی از محورهای مد نظر بودجه‌ای شورا بود.

رشیدی ضمن تاکید مجدد به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت تاسیس شرکت سوم گفت: مشخصاً اضافه کاری مترو مطرح شد که باید میزان آن به نیروهای دیگر نزدیک شود و عزیزان اعلام کردند که مانعی در این خصوص وجود ندارد و اما این موضوع بایستی در بودجه لحاظ شود که در راستای تحقق این ترمیم‌ها و تبعات مالی شرکت سوم، حدود ۵۰۰ میلیارد به بودجه حوزه نیروی انسانی اضافه شد اما این موضوع عملیاتی نشده است.

تجلیل از عوامل اجرایی پل مالک

در جلسه دویست و دو شورای اسلامی شهر تبریز از عوامل اجرایی پل مالک ( شهید دکتر مالک رحمتی) تجلیل شد.

رسیدگی‌ به موضوع فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گیرد

در این جلسه اعضای شورا به جهت تلاش های ارزنده عوامل اجرایی در مسیر طراحی، اجرا و بهره برداری از پروژه‌ی پل مالک (شهید دکتر مالک رحمتی) به نمایندگی از عوامل اجرایی تجلیل به عمل آوردند.

تخصیص ۳۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسیرگشایی‌های ۱۴۰۳

شهردار تبریز ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه های مسیرگشایی از اتمام هفت رشته مسیرگشایی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: برای پروژه‌های مسیرگشایی مصوب سال جاری سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

یعقوب هوشیار در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه های مسیرگشایی در حال اجرای شهرداری تبریز اظهار کرد: پروژه های مسیرگشایی بر اساس اولویت‌ها، زمانبدی شده است به طوری که عمده مسیرگشایی‌های کلیدی شامل هفت رشته مسیرگشایی تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های در حال اجرا مشمول پروژه های مصوب سال جاری و سال های گذشته است، ادامه داد: با تلاش دست اندر کاران امیدواریم تا شهریور امسال پروژه‌های مسیرگشایی شهید بی‌مثل، ۴۵ متری انقلاب، باند کندرو جاده تهران به بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه تملک اراضی ایستگاه‌های شماره ۶ و ۴ خط دوم مترو اتمام یافته است، افزود: عملیات اجرایی ایستگاه ششم خط ۲ نیز آغاز شده است.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه اجرای یک رشته مسیرگشایی در هریک از مناطق دهگانه در بودجه امسال برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: هدفگذاری شهرداری تبریز تخصیص متمرکز بودجه در حوزه مسیرگشایی ها است و با تحقق آن مسیرهای پیش بینی شده مدیریت شهری در حوزه مسیرگشایی به اتمام برسد.

هوشیار با بیان اینکه طی فرایند تملک اراضی، رضایت مالکین و تاکید بر توافق از موضوعات مورد توجه شهرداری تبریز است، خاطر نشان کرد: تملک اراضی مسیرگشایی های ۴۵ متری انقلاب و ایستگاه شماره شش خط دوم تبریز در کنار زمان‌بر بودن و با صرف انرژی و هزینه به پایان رسید به طوری که اولویت نخست شهرداری اتمام پروژه‌های مسیرگشایی‌ اصلی است.

وی با بیان اینکه اجرای مسیرگشایی های مورد تاکید شورای اسلامی شهر هم از دیگر اولویت‌های شهرداری تبریز است، یادآورشد: باتوجه به شرایط بافت موجود منطقه ۴ امسال برای اجرای مسیرگشایی این منطقه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان کمک نقدی انجام گرفت.

شهردار تبریز از ارائه گزارش تفصیلی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسیرگشایی در سه ماهه دوم سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس معیار سال گذشته نیازمند ۸۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تفصیلی در شهر هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha