• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401102416188
  • خبرنگار : 50228

یک کارشناس توضیح می‌دهد؛

نفت آبادان با تاوارس و مدیریت فعلی در لیگ برتر می‌ماند؟

نفت آبادان با تاوارس و مدیریت فعلی در لیگ برتر می‌ماند؟

ایسنا/خوزستان یک کارشناس فوتبال گفت: به نظر می رسد نفت به خاطر بلاتکلیفی مالکیتی و نداشتن یک مدل مدیریتی متعارف، دچار روزمرگی، تعارفات، رودربایستی ها و مدیریت سلیقه ای شده است.

کامل شریفی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: صنعت نفت آبادان در حالی نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر را با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۵ بازی با مجموع ۲ پیروزی و تنها ۲ امتیاز از مجموع بازی های خانگی پشت سرگذاشت که تمام هواداران و علاقه مندان خود را نسبت به آینده تیم شان نگران کرده است.

وی افزود: بعد از اخراج زود هنگام رضا پرکاس و پس از آن فیروز کریمی که هر دو در مجموع ۱۱ بازی هدایت تیم محبوب آبادانی را داشتند، باشگاه صنعت نفت چاره کار را برای نجات تیم در استخدام یک مربی خارجی برزیلی یافت و ادسون تاوارز برزیلی را از هفته دهم مسابقات به استخدام در آورد. سرمربی برزیلی نفت نیز در اولین اقدام سیستم بازی تیم را از دفاع ۴ نفره به دفاع ۳ نفره تغییر داد و آرایش خط هافبک را مانند دوران اسکوچیچ به شکل مربع دفاعی هجومی یعنی دو هافبک دفاعی در عقب و دو هافبک هجومی پشت تک مهاجم تیم که در بازی نخست ابتدا آقای تاوارس با مها جم هدف واقعی یعنی عماد  میر جوان وارد مسابقه با نساجی شد اما از نیمه دوم بازی نساجی تا پایان نیم فصل با مهاجم کاذب یعنی تنها با ممی زاده به شکل ۱_۲-۴-۳  و حتی ۱_۶_۳ ادامه داد.

این کارشناس فوتبال بیان کرد:  نفت با این سیستم در بخش کنترل بازی و ساختار دفاعی تا حدودی بهتر از زمان فیروز کریمی نشان داد اما در بخش بازی هجومی ۲ بازیکن پست هشت و ۱۰ تیم، یعنی نصاری و بوعذار قادر نبودند به درستی در هنگام حمله به عنوان مهاجمان بعدی اضافه شوند. پس از وقفه طولانی مسابقات به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی از صنعت نفت تاوارس در بازی با نساجی با کسب پیروزی امیدوارکننده، رونمایی شد. دو شکست خانگی برابر استقلال و گل گهر سیرجان و یک تساوی بیرون خانه مقابل ذوب آهن اصفهان نیز به دست آمد تا نفت آبادان با تاوارس برزیلی از ۴ بازی سخت صاحب ۴ امتیاز شود و به امید روزهای خوب به استقبال آینده و نیم فصل دوم برود.

وی ادامه داد: سوالاتی که اکنون برای هواداران متعصب طلایی پوشان مطرح است، این است که آیا نفت آبادان با این مدیریت و این سرمربی قادر به بقا در لیگ یا حتی کسب رتبه ای بالاتر است؟؛ همه ما می دانیم که تیم در خیلی از خطوط و پست ها نیاز به تقویت و جذب بازیکن فنی با کیفیت دارد و در این ۴ بازی هم مشخص است که دست تاوارس برای یک ترکیب دلخواه و نمایشی با کیفیت بسته بود و شاید گروهی معتقد باشند کسب ۴ امتیاز هم با این بضاعت و محدودیت ها توسط مربی برزیلی راضی کننده باشد و حتی برای من کارشناس هم ۴ امتیاز  قانع کننده باشد اما اگر نخواسته باشم طرفداران تیم را ناامید کرده باشم باید بگویم در این ۴ بازی علی رغم کیفیت شکل بازی تیمی و گروهی و آمادگی و جسارت و حتی تاکتیک تیم، متاسفانه سرمربی برزیلی در کوچینگ مسابقه به خصوص در تعویض ها، شناسایی و ترمیم آنی نقاط ضعف تیم در هنگام بازی، مورد انتقاد است. به خصوص در تشخیص جا به جایی و تعویض و تغییرات بازیکنان و از همه مهمتر در سیستم جدید آقای تاوارس در دو راس هجومی مربع میانی، انتخاب بازیکنانش اشتباه بود.

وی بیان کرد:. در این ۳ بازی آخر یعنی استقلال، ذوب آهن و گل گهر نفت از منطقه ۱۴ یعنی درست پشت محوطه و جلوی مدافعان آسیب دید و این نقص برطرف نشد. همچنین تعویض های تیم با تحلیل و دقت بهتری باید انجام می گرفت که این چنین نشد، به خصوص در بازی با تیم قدرتمند گل گهر، تاوارس می توانست در نیمه دوم با ریسک بیشتری و با تعداد بازیکنان هجومی بیشتر ادامه دهد اما با خارج کردن بازیکنی مثل ممی زاده، تهدید دائمی حریف خود را از بازی خارج کرد تا خیال حریف را راحت کرده باشد.

شریفی گفت: امیدوارم تاوارس در نیم فصل دوم با شناخت بهتر و با ابزار بهتری که باشگاه برای این مربی فراهم می کند، شاهد پیشرفت تیم در تمام زمینه ها باشیم. در کنار بخش فنی، در بخش مدیریت هم باشگاه به پیشرفت و تحول بهتری نیاز دارد، به نظر می رسد نفت به خاطر بلاتکلیفی مالکیت و نداشتن یک مدل مدیریتی متعارف، دچار روزمرگی، تعارفات، رودربایستی ها و مدیریت سلیقه ای شده است و همین امر باعث شده در  تصمیم سازی ها و تصمیم گیری در همه بخش ها از شروع هر فصل با اشتباهات فراوان باعث شکست و سقوط رتبه تیم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha