• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102315319
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مهم‌ترین اصل یادگیری واجبات دین در خانه حضرت زهرا(س)

مهم‌ترین اصل یادگیری واجبات دین در خانه حضرت زهرا(س)

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت زهرا(س) با کردار و عمل خود به فرزندان خود درس می‌دادند چراکه با اجبار نمی‌توان کودکان را به واجبات دین دعوت کرد.

حجت الاسلام حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بررسی شخصیت حضرت زهرا(س) باید دید ایشان چه کاری انجام دادند که همه دنیا به آن حضرت افتخار می‌کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا(س) که به واسطه آن پیامبر گرامی اسلام(س) برای ایشان شخصیت والایی قائل بودند، تصریح کرد: ویژگی اصلی و خصوصیت ویژه‌ای که حضرت زهرا(س) داشتند عبادت، عبودیت و بندگی خالصانه بود.

رحیمی ادامه داد: زمانی که می‌خواهیم به فرزندان خود اعمال واجب دین را یاد دهیم این یاد دادن باید به دور از زبان بلکه در عمل باشد و این مهم‌ترین فرآیند یادگیری است‌.

وی با بیان اینکه اولین قدم این است که کاری کنیم که فرزندان، نماز خواندن، روزه گرفتن و قرآن خواندن ما را ببینند، افزود: حضرت زهرا(س) با کردار خود کاری کردند که فرزندانشان نمازخوان شوند.

رحیمی با بیان اینکه تمام مناجات حضرت زهرا(س) برای همسایه‌ها بود و معتقد بودند ابتدا همسایه سپس خود، اظهار کرد: این ویژگی در جان این خانواده نفوذ کرد و زمینه‌ساز ترویج فرهنگ اسلامی شد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) معتقد بودند وقتی برای شخص دیگری دعا می‌کنیم خداوند به دعا و خواسته ما نیز به واسطه دعا برای دیگران توجه می‌کند، اظهار کرد: بنابراین یکی از راه‌ها برای رهنمون شدن فرزندان خود به سمت نماز خواندن و اصول دین این است که در مقابل چشم آنان خود نیز پایبند به این اصول باشیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: هیچ گاه با زور و اجبار نمی‌توان واجبات دین را به فرزندان تحمیل کرد؛ بلکه باید با فرزندان خود دوست شویم و این مهم‌ترین سیره تربیتی حضرت زهرا(س) برای مادران امروز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha