• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102214862
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

پیش از رسیدن به بحران، راه‌های مقابله با آن را یاد بگیریم

پیش از رسیدن به بحران، راه‌های مقابله با آن را یاد بگیریم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بحران‌های اصلی منطقه خراسان جنوبی زلزله، سیل و خشکسالی است که باید راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را یاد بگیریم.

محمدعلی آخوندی، چهارشنبه شب ۲۱ دی در یک گفت‌وگویی از اسکان حدود دو هزار نفر در سراسر استان به کمک هلال احمر، راهداری و جامعه موکب داران در پی شرایط جوی گفت و ادامه داد: جامعه موکب داران، سه شنبه شب ۵۰۰ نفر را اسکان داده و با غذای گرم پذیرایی کردند.

به گزارش ایسنا، وی، مدیریت بحران را مدیریتی علمی و کاربردی خواند که با استفاده از علم و تجربه برای جلوگیری از بلایا و یا کاهش اثر بلایا انجام می‌شود.

به گفته آخوندی، بهداشت روانی در مدیریت بحران، از طریق بازتوانی بعد از بحران در حمایت روانی از افراد آسیب دیده از بحران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استانی گسترده است که تمام بلایای طبیعی بزرگ را در آن شاهد هستیم و باید برای مقابله با این حوادث همیشه آماده باشیم، افزود: متأسفانه با وجود اینکه خیلی بر این موارد تأکید می‌شود اما برای مردم مهم نیست و بیشتر افراد بعد از وقوع حادثه به فکر ایمنی و مقاوم سازی می‌افتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: اگر مدیریت بحران را در خانواده آموزش دهیم خسارات کمتر می‌شود و زندگی راحت تر و با آرامش بیشتری خواهیم داشت.

آخوندی گفت: چنانچه در زلزله‌های متوسط، خوب پناه گرفتن و به موقع از زیرسقف خارج شدن را رعایت کنیم مشکل زیادی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر این که اولین اقدام حین زلزله امداد و نجات است، خاطرنشان کرد: هلال احمر در این زمینه پیشگام است اما اولین کسانی که بهترین کمک را حین حوادث و بلایای طبیعی می‌توانند انجام دهند، خود مردم هستند که با آموزش‌های لازم می‌توانند به خوبی کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی به خودی خود خطرناک نیستند، بلکه اقدامات غلط ما باعث می‌شود که این‌ها خطرناک شوند، یادآور شد: وقتی در حریم روخانه خانه سازی صورت می‌گیرد و یا خانه‌های مقاوم ساخته نمی‌شود، ایمنی و جان و اموال به خطر می‌افتد.

آخوندی با تأکید بر اینکه در زلزله اخیر بشرویه مردم به این نتیجه رسیدند که کاش قبل این حادثه، منازل خود را مقاوم می‌کردند، اظهار کرد: اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان مختلف در زلزله بشرویه باعث ایجاد آرامش در بین مردم شد.
 
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha