• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102114694
  • خبرنگار : 50199

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

هنر حافظ ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین و قومیت‌ها است

هنر حافظ ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین و قومیت‌ها است

ایسنا/مازندران معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: در یکصد روز گذشته کسانی در حال تردید در ذهن جوانان ما بودند تلاش عرصه هنر و ‌تئاتر که تجلی همه هنرهاست می‌تواند حافظ ریشه‌های غنی تاریخ این سرزمین با همه قومیت‌ها باشد.

روح‌الله سلگی چهارشنبه‌شب ۲۱ دی‌ماه در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور که در سالن همایش تالار مرکزی ساری برگزار شد، اظهار کرد: این بزرگ‌ترین اجتماع هنری پس از کرونا است سعی در میزبانی خوب بوده و از قصور احتمالی پوزش می‌خواهیم.

 وی ضمن تبریک و شادباش به مناسبت ولادت با سعادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه(س) گفت: به گذشته خود میبالیم و در هیچ مکتب و مذهبی نداریم که زن به کرامتی که در تشییع ما است نمود پیدا کرده باشد حضرت فاطمه(س) نماد و اسوه زنان تشییع و مکتب ما است.

سلگی با اشاره به اینکه رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی برای مسلمانان و حتی زنان ایزدی عراق، زنان مسیحی و ناجی جان دختران این سرزمین است، تصریح کرد: شهدای ما نه تنها برای دختران محجبه بلکه برای مهسا امینی‌ها به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: ملی‌تر از شهدا در تاریخ این سرزمین نداشتیم که مدافع ملت و ایران عزیز ما باشند؛ امروز منافقین کور دل نمی‌توانند نسخه دموکراسی بپیچند و این حقایق را ملت وفادار ایران می‌دانند.

معاون استاندار مازندران، اظهار کرد: در یکصد روز گذشته کسانی در حال تردید در ذهن جوانان ما بودند تلاش عرصه هنر و ‌تئاتر که تجلی همه هنرهاست می‌تواند حافظ ریشه‌های غنی تاریخ این سرزمین با همه قومیت‌ها باشد.

این مسئول خطاب به دسیسه‌گران، گفت: اینکه ملت را به جان هم بی‌اندازید سیاست ورزی نیست؟ خواندن ترانه خلیج فارس را سیاست بازی می‌دانید.

سلگی با بیان اینکه تئاتر در ایران ریشه غنی آمیخته با مذهب و تعزیه دارد که عدالت خواهانه است، افزود: تئاتر تجلی هنر نمایشی خیابانی است که در قالب تعزیه متبلور شد، هنرمندان مظلوم که پس از دوسال کرونا توانستند در چنین اجماعی گرد هم آیند قطعا بر کیفیت کارها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha