• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101308114
  • خبرنگار : 50463

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یزد:

روحیه مطالبه‌گری در محیطی دوستانه میان دانشجویان رواج یابد

روحیه مطالبه‌گری در محیطی دوستانه میان دانشجویان رواج یابد

ایسنا/یزد معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد در مراسم اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی، گفت: روحیه پژوهش، پرسشگری و مطالبه‌گری باید در محیطی دوستانه میان دانشجویان رواج یابد.

«علی صدری اصفهانی» در مراسم اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویی که صبح امروز در محل دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مکتب سلیمانی، مکتب صدق، اخلاص، ازخودگذشتگی، خستگی‌ناپذیری بود و امیدواریم بتوانیم پیروی همه شهدا بویژه سردار دلها باشیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند جهادگر دکتر کاظمی آشتیانی، گفت: این دانشمند و بنیانگذار پژوهشکده رویان، خدمات زیادی در زمینه سلول‌های بنیادی و ناباروری به جامعه ارائه کرد و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا دنباله‌رو منش وی باشند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مناظرات دانشجویی، بیان کرد: این مناظرات با شعار «فرصتی برای یادگیری» برگزار شد و هدف از آن ترویج روحیه پژوهش، پرسشگری، مطالبه‌گری در بین دانشجویان در یک محیط دوستانه بوده است.

صدری اصفهانی با بیان این که حضور تیم‌ها در مسابقات امسال یزد با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل  همراه بوده است،  افزود: جامعه بیش از هر زمانی نیاز به گفتن و شنیدن دارد و این مسابقات می‌تواند نقطه شروعی برای این مهم باشد که امیدواریم مسئولان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

روحیه مطالبه‌گری در محیطی دوستانه میان دانشجویان رواج یابد

«زهیر حاجی‌حسینی» مشاور امور جوانان استاندار یزد هم  با تاکید بر ضرورت گفت‌وگو در سطح جامعه، گفت: هر میزان یک حاکمیت و ساختار حکمرانی بتواند نظام گفت‌وگوی عادلانه را برقرار کند، زمینه رشد و بالندگی خود را فراهم کرده است.

وی افزود: برگزاری این سلسله مناظرات در یازده سال متوالی حتی در زمان شیوع اپیدمی کرونا به صورت مجازی، نشان از عزم و اراده مجموعه جهاددانشگاهی در استان دارد که می‌تواند زمینه‌ساز فضای گفت‌وگو در جامعه را فراهم سازد.

حاجی‌حسینی با بیان این که اگر بخواهیم به فرموده شهید بهشتی که «دانشجو مؤذن جامعه است» عمل کنیم،  دانشجو باید به قواعد گفت‌وگو مسلط شود، اظهار کرد: گفت‌وگو امری یک طرفه نیست و محدود به گروه و افراد خاصی نمی‌شود لذا باید در همه بخش‌ها رواج یابد و خوشبختانه با برگزاری این مناظرات و در بستر دانشگاه، این اتفاق روی داده است.

مشاور استاندار در پایان خاطرنشان کرد: البته یکی از رسالت‌های دانشگاه، این است که فارغ از بحث‌های علمی و آکادمیک، فضای امر سیاسی را در جامعه زنده کند تا افراد بتوانند اندیشه‌ها و و بالاتر از آن اراده‌های خود را به میدان بیاورند و یکی از زمینه‌های اراده نیز این است که آزادانه بیان شود و برگزاری این مسابقات، این بستر و همچنین قواعد گفت‌وگو را در جامعه دانشگاهی بویژه دانشجو فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسنا، در مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی ۳۲ تیم دانشجویی در قالب ۱۲۸ نفر از هشت دانشگاه  با داوری ۲۱ عضو هیئت علمی و در مجموع ۳۱ مناظره برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha