• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100904757
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بصیرت؛ تبیین و نیازی که باید از حوزه علمیه آغاز شود

بصیرت؛ تبیین و نیازی که باید از حوزه علمیه آغاز شود

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی گفت: پایبند بودن به ارزش‌ها و بصیرت به معلمان و تبیین گرانی نیاز دارد که جامعه را از آسیب‌ها آگاه و به ظرفیت‌ها متوجه کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر حفظ همدلی و وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: تا زمانی که مسلمانان قرآن و دستورات دین را در جامعه تبیین و پیاده کرده و به آن عمل کنند قطعا دشمنان نمی‌توانند بر مسلمانان چیره شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا حوزه‌های علمیه باید پیشتاز باشند، افزود: حوزه‌های علمیه به فقهای اسلام‌شناس و معتقد نساز داشته و تنها برخورداری از حداقل‌های آموزشی و اخلاقی کافی نیست و امروز ما به طلبه‌ای نیاز داریم که ویژگی‌های دیگری مانند بصیرت فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

هاشمی با تاکید بر بازخوانی دوباره آموزه‌های جهاد تبیین، اظهار کرد: در این بهبخوانی حوزه علمیه در خط مقدم انسان شناسی و جامعه شناسی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بصیرت زمینه ساز اصلاح و پیشرفت، روشن کننده ذهن‌ها و همراه کننده عاطفه‌ها است چراکه نسل امروز گاهی از مسائل اطلاع ندارند و در سایه بصیرت افزایی آگاه می‌شوند.

این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: در گذشته، هر جایی که بر روی ارزش‌های اسلامی و انقلابی پافشاری کردیم، پیروز شدیم و دشمن را به عقب راندیم، اما هر جا نسبت به ارزش‌ها کوتاه آمدیم و سستی ورزیدیم، آسیب آن را نیز دیدیم و ضربه خوردیم.

هاشمی تصریح کرد: پایبند بودن به ارزش‌ها و بصیرت به معلمان و تبیین گرانی نیاز دارد که جامعه را از آسیب‌ها آگاه و به ظرفیت‌ها متوجه کند؛ برای این کار به حوزه‌های علمیه‌ای توانمند نیاز داریم تا با بهره گیری از اصول و آموزش‌های مختلف بتوانند تاثیزگذاری خوبی بر روی نسل جوان داشته باشند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر برای هم افزایی در حوزه بصیرت نیاز به شناخت و آگاهی در زمینه آرمان‌های انقلاب داریم؛ این شناخت نیاز به تبیین درست و صحیح دارد و لازمه این تبیین خودآگاهی و آموزش صحیح طلبه‌هاست.

هاشمی بیان کرد: شاخصه‌ آموزش درست به طلبه‌ها را نباید از یاد برد چراکه برای بصیرت و شناخت باید ابتدا پایه ریزی آموزشی طلبه‌ها درست شود تا آموزش‌ها به جامعه بر این مبنا صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha