• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100703560
  • خبرنگار : 71145

سفیر رژیم صهیونیستی استوارنامه خود را تقدیم اردوغان کرد/ هرتزوگ واکنش نشان داد

سفیر رژیم صهیونیستی استوارنامه خود را تقدیم اردوغان کرد/ هرتزوگ واکنش نشان داد

سفیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین گام در مسیر ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین دو طرف، استوارنامه خود را تقدیم رجب طیب اردوغان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اریت لیلیان استوارنامه خود را روز سه‌شنبه تقدیم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه کرده است.

لیلیان که قبلا کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا بود در توییتر نوشت: امروز زمانی که استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کردم، لحظه بسیار تاثیرگذاری داشتم.

او افزود: امیدوارم تحولات مثبت بیشتری در روابط دو جانبه اتفاق بیفتد.

واکنش هرتسوگ به تقدیم استوارنامه سفیر اسرائیل به اردوغان

در این راستا رئیس اسرائیل در واکنش به تحویل استوارنامه سفیر خود در ترکیه به اردوغان، ابراز امیدواری کرد که به زودی پذیرای سفیر ترکیه در تل‌آویو باشد.

به گزارش «آناتولی»، «اسحاق هرتسوگ» رئیس اسرائیل با انتشار توئیت‌هایی به زبان‌های عربی و ترکی، فیلم‌های تحویل استوارنامه سفیر اسرائیل در آنکارا به «رجب طیب اردوغان» را با موسیقی «ملی» اسرائیل منتشر کرد.

او نوشت: «بسیار هیجان‌آور است که بار دیگر موسیقی ملی خودمان را در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا می‌شنویم» و افزود که این گام مهمی در روابط ترکیه و اسرائیل است.

وی افزود که امیدوار است که به زودی استوارنامه سفیر ترکیه در اسرائیل را دریافت کند.

دو طرف در اوت ازسرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشت سفیران خود را بعد از ماه‌ها نزدیکی در روابط اعلام کردند.

ترکیه در نوامبر بعد از یک غیبت چهار ساله سفیری در اسرائیل تعیین کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت، صقر اوزکان تورونلر، به زودی استوارنامه خود را تقدیم اسحاق هرتزوگ می‌کند.

روابط دو طرف در سال ۲۰۱۰ در پی حمله خونین نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی ترکیه تیره شد. این کشتی قصد ارسال کمک‌ها به نوار غزه را داشت؛ نوار غزه‌ای که تحت محاصره اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha