• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401100401800
  • منبع : نمایندگی کردستان

آغاز پذیرش تکمیل ظرفیت دانشجو در مرکز علمی کاربردی سنندج

آغاز پذیرش تکمیل ظرفیت دانشجو در مرکز علمی کاربردی سنندج

ایسنا/کردستان رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج، از آغاز پذیرش تکمیل ظرفیت دانشجو در این خبر داد.

میثم صادقخانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بنیان آموزش های عالی مهارتی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان عوامل کلیدی و انکار ناپذیر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به وجود آمد.

وی افزود: آنچه که امروز جامعه ما بیش از گذشته به آن نیازمند است، توسعه آموزش های عملی و مهارتی در کنار آموزش های نظری و دانشگاهی است تا دانش آموختگان، هم از نظر تئوری و هم از نظر کاربردی در سطح مطلوبی قرار گیرند و توانایی تبدیل علم به عمل و دانایی به توانایی و مهارت را به دست آورند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهادانشگاهی سنندج، بیان کرد: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نگاه تحولی در ساختار کلان آموزش‌های کاربردی شغل محور به عنوان دانشگاه نسل سوم و با هدف ارتقاء سطح مهارت نیروی کار کشور در مهرماه ۱۳۷۱ با تصویب شورای گسترش آموزش عالی تأسیس و از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

وی ادامه داد: همچنین مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج سال ۱۳۸۹ با پذیرش در دو رشته مقطع کاردانی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و امروز به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین مراکز علمی کاربردی استان توانسته رشته های خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی جهت ارائه به مردم عزیز استان توسعه دهد.

به گفته صادقخانی، این مرکز به منظور دستیابی به اهداف برنامه های توسعه ای کشور و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، با ترویج فرهنگ و مهارت های کسب و کار دانش بنیان و نیز ارتقای توانایی های علمی، فناوری مهارتی دانشجویان، گام های اساسی برداشته است.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی با رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و دارای مهارت مورد نیاز کشور، در بخش های مختلف، صنعت، فرهنگ، مدیریت و خدمات اجتماعی در حال فعالیت است و هم اکنون با سرفصل دروس متنوع و متمایز از سایر دانشگاه ها مطابق با آموزش های مهارتی و در فضاهای آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه رفاهی و ورزشی و مراکز رشد خوشه‌های فناوری و مراکز نوآوری(با ایده جذب خلاقیت ها و نوآوری های افراد) می باشد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهادانشگاهی سنندج، مدرک مورد تائید وزارت علوم تحقیقات و فناوری، قابل ترجمه و دارای اعتبار بین المللی، انطباق سرفصل دروس با آموزش های مهارتی، تنوع رشته ها در چهار گروه اصلی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر، شهریه مقرون به صرفه نسبت به سایر دانشگاه ها، اولویت پذیرش دانشجویان بومی نسبت به غیر بومی، تقسیط شهریه و امکان شرکت دانشجویان در دوره های آموزشی کوتاه مدت، تخصصی جهاددانشگاهی با تخفیف ویژه و ساعات برگزاری کلاس ها ویژه کارکنان در زمان غیر اداری را از مزایای دانشگاه علمی کاربردی مرکز جهاددانشگاهی سنندج برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha